Spacer dobry na odchudzanie? Zobacz jak spacerować, żeby schudnąć

Spacer dobry na odchudzanie? Zobacz jak spacerować, żeby schudnąć

Redakcja

2017-06-26

brak komentarzy

Spacer na zrzucanie nadwagi to non stop marginalizowana postać utraty zbędnych kilogramów. mnóstwo ludzi sądzi, że skuteczne zrzucanie nadwagi może nastąpić tylko poprzez mordercze treningi na siłowni i drakońską jadłospis, połączoną z przyjmowaniem sposobów farmakologicznych. opłaca się mimo wszystko uświadomić sobie, że zestawienie diety i regularnych spacerów to szybki metoda na zrzucanie nadwagi, który nie przynosi szkody organizmowi i nie wywołuje efektu jo-jo.

Spis treści

  1. spalanie kalorii podczas spaceru
  2. Wskazówki skutecznego treningu
  3. Techniki spacerowania

spalanie kalorii podczas spaceru

Jednym z coraz popularniejszych sposobów na skuteczne zrzucanie nadwagi staje się ostatnio nordic walking. bywa to marsz Jak spacerować, żeby schudnąć i poprawić kondycję? ze umyślnie przystosowanymi do tego kijkami. Uprawiając taki rodzaj aktywności, wprawiamy w ruch inne części ciała niż podczas zwykłego spaceru. Wzmocnione zostają szczególnie mięśnie ramion, które stają się dzięki temu mocniejsze i bardziej wytrzymałe. Nordic walking to świetna metoda na zrzucanie nadwagi, gdyż pomaga spalić większą zawartość kalorii niż zwykły marsz, a nie męczy tak jak trening. Dodatkowo, dzięki specjalnym kijkom, odciąża on stawy, które w szczególnie w przypadku starszych ludzi okazują się nadwyrężone.

Niestety, chodzenie czy spacerowanie jest nadal niedoceniane jako postać odchudzania. mnóstwo ludzi zapomina, że w ciągu h trzeba spalić ok. 200 kalorii, a maszerując z kijkami, jak spacerować poprawnie nawet 390 kalorii. ilość ta jest zależna od rodzaju nawierzchni, tempa spaceru, ubioru i dystansu, jaki pokonujesz w trakcie spaceru.

Wskazówki skutecznego treningu

Czasem maszerowanie może powodować ból stóp czy kręgosłupa. Żeby zatem spacer na zrzucanie nadwagi nie skończył się niepotrzebnymi urazami, musisz mieć na uwadze o następujących zasadach:

  • spacerując, staraj się zachować wyprostowaną postawę ciała, trzymaj podbródek równolegle do ziemi, ściągnij łopatki, a dodatkowo możesz wciągnąć brzuch;
  • unikaj uderzania piętą o ziemię, staraj się stawiać na ziemi środek stopy i przetaczaj ją na palce;
  • pamiętaj, że najlepszym obuwiem do spaceru na zrzucanie nadwagi okazują się wygodne i lekkie adidasy;
  • staraj się porozciągać po pierwszych kilku spacer a odchudznaie minutach spaceru i na koniec spaceru na zrzucanie nadwagi – wykonaj kilka skłonów i obrotów tułowia.

Jeśli chcesz przyspieszyć marsz, zwiększ częstotliwość, a nie długość kroków. Chcąc ustabilizować tempo spaceru, możesz po cichu odliczać i stawiać każdy kolejny krok przy następnej cyfrze.

Techniki spacerowania

Istnieją różne techniki spacerowania, możesz spacerować wolno, jak podczas romantycznej randki, ale możesz też niemal biec. Z tego też względu wyróżnia się następujące rodzaje spacerów:

  • Spokojny i wolny spacer, czyli typowa wędrówka jaką praktykują wszyscy, wychodząc na spacer z potomkiem, mężem czy koleżanką.
  • Spacer takich jak fitness – to rodzaj dość szybkiego spaceru, podczas którego rozpocznie trudniej jest prowadzić z czy spacerując schudnę kimś dialog. ten rodzaj spaceru jest szczególnie rekomendowany osobom dbającym o figurę.
  • Spacer wyczynowy – aby wykonywać taki rodzaj spaceru, musisz być sprawna ruchowo. Wyczynowe chodzenie to doskonały metoda na redukowanie kalorii.
  • Trening interwałowy – jest to naprzemienne trening i chodzenie, rozpocznie poprawia kondycję fizyczną, przyspiesza także redukowanie tkanki tłuszczowej.

mnóstwo ludzi sądzi, że spacer na zrzucanie nadwagi to metoda dedykowana wyłącznie dla starszych ludzi, które mają słabą kondycję fizyczną. bywa to błędne przekonanie, gdyż intensywność sportu trzeba zwiększać nie tylko poprzez przyspieszanie tempa spaceru, ale także poprzez zmianę terenu czy nawierzchni, co pozytywnie wpływa na skuteczne zrzucanie nadwagi.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness