Sporty, które zwiększą szybkość Twojego odchudzania!

Sporty, które zwiększą szybkość Twojego odchudzania!

Redakcja

2017-05-08

brak komentarzy

sportodchudzanieszybkośćwysiłek

Który sport pomoże ci zmniejszyć wagę najszybciej? Wszystko, co powinieneś przyswoić, aby bezpiecznie i skutecznie zrzucić zbędne kilogramy

Jaki sport wybrać, żeby bezpiecznie, zdrowo, a przede wszystkim skutecznie zrzucić zbędne kilogramy? Regularna aktywność fizyczna i prawidłowo zbilansowana dietę to podstawa. Dzięki nim możemy właściwie monitorować etap naszej sprawności i wpływać na zdrowie. Czy jest lepszy i gorszy wysiłek dla odchudzających się? 

W czym tkwi sekret? 
Fizjologia wysiłku fizycznego, czyli po prostu natura, narzuca określone ramy, których musimy się trzymać, jeżeli jest zależna nam na redukcji niechcianej warstwy tłuszczowej. Intensywność ćwiczeń musi mieścić się w granicach 60 – 75 % tętna maksymalnego danej osoby. oznacza to ich umiarkowany charakter. Innymi słowy, nie musimy się zamęczać do granic możliwości, by móc zmniejszyć wagę. W tak opisanych warunkach, w pierwszej kolejności wykorzystywane są węglowodany, nastepnie tłuszcze, a na końcu białko. okazuje się to uzależnione od poziomu zapasów danego związku w organizmie, od tego, co robiliśmy przed rozpoczęciem ćwiczeń, oraz od samego czasu ich trwania. Gdy wgryziemy się w to dokładnie, okazuje się, że tłuszcze spalane są już od pierwszych minut, jednak dominującą funkcję w zasilaniu przemian energetycznych zaczynają one odgrywać nieco później – po mniej więcej 30 minutach. Dlatego takie ćwiczeniapowinny pozostać od 40 do 90 5 sportów, dzięki którym najszybciej schudniesz minut. 

Efektywność spalania tłuszczy możemy powiększyć, aplikując trening interwałowy, czyli ćwiczenia o charakterze przedziałowym, charakteryzujące się obecnością krótkich przerw, nie dających jednak pełnego odpoczynku. W tym wypadku intensywność ćwiczeń musi plasować się na poziomie 90 – 100 % możliwości. Sam trening istnieje jednak zdecydowanie krócej – maksymalnie 25 minut. Doliczyć do tego należy okres rozgrzewki i wychłodzenia organizmu. taki drugi sposób uruchamia procesy, dzięki którym tłuszcz spalany jest nawet przez 24 60 minut po zakończeniu ćwiczenia. 

Ponadto, jak twierdzi trener personalny Norbert Gotz: „Aby uzyskiwać dobre rezultaty, konieczne jest kombinacja dwóch typów ćwiczenia, które są jednakowo ważne. Pierwszy z nich to trening siłowy. Może to być zarówno trening na siłowni wykonywany na maszynach i wolnych ciężarach albo trening z wykorzystaniem masy własnego ciała (czyli bez urządzeń znajdujących się na siłowni). Natomiast drugi typ ćwiczenia to 
trening aerobowy, tzw. Cardio, czyli wysiłek wykonywany w jednostajnym tempie przez dłuższy okres (zero 30-40 minut)”..Kontynuując swoją wypowiedź dorzuca: „W przypadku ćwiczenia siłowego istnieje jednak pewna niezwykle istotna zasada: należy traktować ciało jako jedność. Osoby rozpoczynające trening mówią nagminnie: „Chcę zgubić brzuch” albo: „Chciałabym posiadać chudsze nogi”. Podświadomie zaczynamy skupiać się wyłącznie na wybranych partiach ciała. alt2 okazuje się to ogromny błąd, który nie może posiadać miejsca w racjonalnym odchudzaniu. Ciało to jedność, którą stanowią zarówno górne i dolne części mięśniowe, jak również sekcja środkowa; w taki właśnie sposób należy je traktować i nie pomijać żadnej jego części. Przykładem rodzaju błędów jest wykonywanie setek brzuszków dziennie przez osobę pragnącą zmniejszyć obwód w pasie. Takie działanie doprowadza do nierównego zdenerwowania mięśniowego w sekcji środkowej ciała, co z kolei może spowodować bóle kręgosłupa w odcinku lędźwiowym”. 

Który sport wybrać? 
Mamy więc do wyboru 2 ogólne schematy redukcji warstwy tłuszczowej. można je dostosować do aktywności fizycznej o różnym charakterze. Jeżeli jesteś pasjonatem wybranego już sportu, np. biegania, wioślarstwa czy jazdy na rowerze, możesz tak dostosować konkretne treningi, by po prostu odpowiadały powyższym regułom. Może to być np. sprint przeplatany z lekkim truchtem (interwały). W zasadzie, jeśli wyłącznie jesteś w stanie w odpowiedni sposób dostosować intensywność, teoretycznie mogłoby to być wszystko. Pamiętaj jednak, że ,o ile grając w piłkę nożną z kolegami możesz cały okres się ruszać, w gorsze dni łatwiej oszukiwać. Poza tym twoje zrywy za piłką będą raczej determinowane przez ogólną sytuację na boisku, a nie przez to, że akurat powinieneś przeprowadzić alt3 trening interwałowy. tymczasem pływanie sprzyja utrzymaniu właściwej wagi, ale jeśli powinno to raczej kilka długości przeplatanych przeciągającymi się postojami na brzegu, na pewno się odprężymy – niekoniecznie odchudzimy. świetnym wyborem mogą okazać się więc zaplanowane zajęcia fitness, ukierunkowane na eliminacja tłuszczyku (np. Fat Burning, Tabata) albo ćwiczenia dobrane według spersonalizowanego planu treningowego. 

Kilka praktycznych wskazówek 
Zgodnie ze słowami trenera Norberta Gotza – „Ćwiczenia aerobowe najkorzystniej jest wykonywać prosto po skończonym ćwiczenia siłowym albo rano na czczo. Jeśli rozpoczniesz trening aerobowy po skończonym ćwiczenia siłowym albo przed śniadaniem, to organizm dość szybko zacznie pobierać energię z warstwy tłuszczowej, a przecież o to właśnie ci chodzi”. 

Tak ma się rzecz, jeśli naprawdę chcemy zrzucić nieco kilogramów. W takich przypadkach trzeba monitorować pracę serca, by przyswoić czy nasze działania sprzyjają obieranym celom. Każda kolejna aktywność – szczególnie ta wykonywana po prostu, dla zainteresowania – jest mile widziana. Jeśli jednak chcemy nauczyć się czegoś nowoczesnego (np. tańca, sztuki zmagania się), lepiej nie wliczać tych skutków do treningów, dzięki którym schudniemy. Jeśli będą wspierać taki proces – super. mimo wszystko wymagają one nauki, a przetwarzanie zdobywanych informacji – przerw, obserwowania i przemyślenia. lepiej być tego świadomym. 

Misja specjalna 
Dodatkowo alt4 osoby naprawdę grubsze powinny wybierać aktywność, która nie spowoduje zbytniego przeciążenia stawów i układu sercowo-naczyniowego. w takich przypadkach zaleca się aktywność fizyczną o umiarkowanej intensywności, która nie potrzebuje licznych podskoków i częstych zmian pozycji ciała. Może opierać się ona o schematyczne, powtarzające się ruchy, np. Nordic Walking, energiczny marsz. oprócz tego trzeba umilić sobie okres chodząc z psem, ucząc się tańca towarzyskiego, rozciągając itd. trzeba pomyśleć o ćwiczeniach wzmacniających mięśnie posturalne (Pilates), odpowiadające za utrzymanie właściwej postawy – będą one nadwątlone w wyniku siedzącego trybu życia. W taki sposób możliwe jest wdrożenie się w świat aktywności fizycznej i stopniowe podwyższanie sobie poprzeczki. 

Co wykonać, aby wytrwać? Cytowany już Norbert Gotz radzi: „Jeżeli właśnie rozpoczynasz swoją przygodę z bieganiem, zacznij od małych prędkości i nie biegaj nadto długo. Na pierwszy raz trzeba nawet 5-10 minut. Kiedy poczujesz, że taki okres nie to już dla ciebie trudności, stopniowo zacznij go zwiększać. Pamiętaj – to nie są żadne wyścigi!”. 

Nie każda aktywność fizyczna wyszczupla, dlatego uprawiajmy sport z głową. Pamiętajmy również, że ma on nam sprawiać przede wszystkim przyjemność. Tego właśnie byśmy sobie życzyli. razem z właściwą dietą jesteśmy w stanie osiągnąć naprawdę dużo. Powodzenia! 

 

 

Zobacz też

FormExplode

Gry Logiczne Escape


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness