Sprawdź koniecznie czy nie popełniasz tych błędów żywieniowych!

Sprawdź koniecznie czy nie popełniasz tych błędów żywieniowych!

Redakcja

2017-05-11

brak komentarzy

błędy żywienioweżywieniezdrowiepodstawowe błędy

Błędy żywieniowe Polaków okazują się podobne do tych, jakie popełnia obecnie cały wysokorozwinięty świat. Tymczasem prawidłowe nawyki żywieniowe, to klucz do odpowiedniej masy ciała oraz dobrego samopoczucia oraz organizmu. Szkoda mimo wszystko, że większość z nas utrwaliła niewłaściwe zwyczaje, które trudno okazuje się potem zmodyfikować! Jakie błędy popełniamy zazwyczaj, wylicza Małgorzata Chylewska, dietetyk LightBox.

najczęściej popełniane błędy dotyczące żywienia ludzi, mają dwojaki charakter. Z jednej strony okazują się związane z niedoborami pokarmowymi, a drugiej, z nadmiernym przejadaniem się oraz nieodpowiednim stylem życia (np. częste przepracowanie, mała aktywność fizyczna, życie w nieustannym stresie, używki, czyli pieczenie tytoniu, picie alkoholu, narkomania).

Czego zwykle dotyczą błędy żywieniowe? Choć trudno to zrozumieć, to pomimo naszego rozwoju oraz ogólnego dostępu do żywności, nagminnym zjawiskiem okazują się niestety niedobory żywieniowe. najczęściej dotyczą one zbyt niewielkiej ilości w spożywanych pokarmach takich substancji, jak: białka, wit. oraz sole mineralne, błonnik pokarmowy, nienasycone 10 największych błędów żywieniowych – sprawdź, czy je popełniasz! kwasy tłuszczowe (NNKT). Tymczasem okazują się to substancje odżywcze niezbędne nam do życia oraz normalnego funkcjonowania! Ich niedobór może prowadzić do różnych chorób, anemii, spadku odporności, osłabienia ludzkiego ustroju, a nawet do poważniejszych dolegliwości (np. anoreksji, niewydolności narządowych, nowotworów).

Za niską wartość kaloryczną diety zazwyczaj odnotowuje się u dziewcząt (szczególnie ze starszych grup wiekowych), które w czasie dojrzewania zaczynają niekiedy zbyt przesadnie dbać o zachowanie szczupłej sylwetki oraz celowo redukują wtedy zawartość spożywanego posiłków. O ironio, przyczyniają się do tego niestety różne media, bo uparcie od lat lansują wizerunek nienaturalnie nietłustych modelek. nazbyt mało energii konsumuje oczywiście także wiele polskich pociech oraz ludzi dorosłych (szczególnie emerytów), ; życia w złych warunkach społeczno-ekonomicznych.

zagrożenia związane ogólnie z przejadaniem się dotyczą tymczasem nadmiernego spożycia suplementów wysokoenergetycznych (przede wszystkim węglowodanów, w tym szczególnie cukrów prostych) oraz powodowanego tym dodatniego bilansu energetycznego, również nadmiernego spożycia alt2 tłuszczów szczególnie zwierzęcych, co skutkuje wzrostem w organizmie „złego” cholesterolu oraz niezdrowych, nasyconych kwasów tłuszczowych. Do tego dochodzi także nadmierne picie soli kuchennej. Jak się okazuje, nawet przy nadmiernej dostawie energii z pożywieniem może pojawić się niedobór niektórych substancji odżywczych nieodzownych do prawidłowego funkcjonowania ludzkiego ustroju. dokładnie z tego powodu szkodliwa okazuje się nadmierna konsumpcja takich pokarmów, jak: cukier, słodycze, ciasta oraz ciastka, słodzone napoje, białe pieczywo oraz składniki wysokoprzetworzone. Takie jedzenie okazuje się mało wartościowe odżywczo, za to dostarczaj organizmowi zwłaszcza tzw. pustych kalorii, poprzez co tyjemy, zakwaszamy się oraz stopniowo osłabiamy organizm. prosto prowadzi to także do niedoboru białek, witamin, minerałów oraz innych, powyżej wymienionych składniku odżywczych.

Poniżej lista 10 błędów żywieniowych zazwyczaj popełnianych poprzez Polaków:

1. złe lub niewłaściwe bilansowanie codziennej diety pod względem jakościowym (nieodpowiednia jakość suplementów spożywczych wybieranych do konsumpcji oraz niewłaściwa częstość ich spożycia) oraz ilościowym alt3 (nieodpowiednia wartość kaloryczna całego pożywienia spożywanego w ciągu doby, w stosunku płciowego do płci oraz wieku oraz aktywności fizycznej oraz wykonywanej badań, również niewłaściwe ilości oraz proporcje poszczególnych substancji odżywczych, dostarczane w normalnym pożywieniu. Śniadanie powinno stanowić 25-30 proc. wartości energetycznej dla całodziennej racji pokarmowej, II śniadanie to odpowiednio 5-10 proc. takiej wartości, posiłek 30-35 proc., podwieczorek 5-10 proc., natomiast kolacja 20-25 proc. dziennego zapotrzebowania pokarmowego);
2. niewłaściwa liczba oraz rozkład posiłków jedzonych w ciągu dnia – powinno być 3 (śniadanie, posiłek oraz kolacja) do 5 posiłków (pierwsze śniadanie, drugie śniadanie, posiłek, podwieczorek oraz kolacja);
3. nieregularne spożywanie posiłków (brak ustalonych stałych pór konsumpcji poszczególnych posiłków w ciągu dnia) oraz za długie przerwy pomiędzy posiłkami;
4. unikanie posiłków śniadań;
5. spożywanie wieczorem obfitego posiłku głównego, w tym także konsumowanie go zbyt późno (po godzinie 18:00);
6. częste podjadanie pomiędzy właściwymi alt4 posiłkami, w tym szczególnie naganna okazuje się codzienna konsumpcja słodyczy oraz/lub tłustych oraz słonych przekąsek, również podjadanie w czasie bezsennych nocy;
7. spożywanie zbyt niewielkiej ilości warzyw, owoców oraz poprawnych płynów (czyli np. picie najlepiej niegazowanej wody mineralnej mineralnej, w miejsce niezdrowych oraz tuczących napojów słodzonych);
8. brak kontroli nad jakością spożywanych codziennie posiłków (czyli np. niesprawdzanie ich świeżości, nieczytanie etykiet oraz zamieszczonego tam składu suplementów spożywczych, kupowanie żywności taniej, za to kiepskiej jakości oraz niezdrowej, nuda dietetyczna, czyli brak urozmaicania posiłków);
9. jedzenie w chwili stresu, czyli tzw. „zajadanie stresu” (uspokajanie się za pomocą konsumpcji);
10. wykonywanie zakupów w momentach, gdy odczuwa się nieposkromiony apetyt (np. przed obiadem po badań), podczas gdy zasadą okazuje się, by na zakupy chodzić wypoczętym oraz sytym, po odczekaniu przynajmniej h po posiłku, by nie odczuwać zbytniej ociężałości.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness