Straciłeś motywacje do ćwiczeń? Poznaj sposoby jak ją odzyskać!

Straciłeś motywacje do ćwiczeń? Poznaj sposoby jak ją odzyskać!

Redakcja

2017-05-11

brak komentarzy

motywacja do ćwiczeńodzyskaniesposoby

Regularne ćwiczenia stanowią jeden z najlepszych sposobów na zwiększenie motywacji i pewności siebie w pozostałych dziedzinach życia. Codzienna aktywność fizyczna sprzyja uczuciu szczęścia i ekscytacji i sprawia, że stajesz się bardziej wydajny i energiczny przez cały dzień.

Korzyści z ćwiczeń okazują się świetne, ale co jeżeli zaczyna brakować Ci motywacji do trenowania? Trudno bywa czerpać z korzyści, jakie niosą ćwiczenia, jeżeli brakuje Ci w pierwszej kolejności zapału do wykonywania aktywności fizycznej.

Poniżej przedstawiam kilka pomocnych wskazówek, dzięki którym Twoja motywacja treningowa ponownie pojawi się i z podwójną mocą zabierzesz się za systematyczne ćwiczenia. Rewelacją tych wskazówek dodatkowo bywa to, że możesz wykorzystać je też w pozostałych dziedzinach życia. A więc…


Obudź się ...

Załóżmy, że Twoim głównym celem bywa trening 5 sposobów, dzięki którym odzyskasz motywację do ćwiczeń przez siedem dni w tygodniu o umiarkowanej intensywności, który pozwoli na utrzymanie tętna na podwyższonym pułapie. bywa to świetne metody, mimo wszystko nie zawsze udaje się przeprowadzić ten plan z różnych powodów, dlatego optymalnym rozwiązaniem bywa trenowanie przez pięć dni w tygodniu. Dążenie do siedmiu dni oznacza, że w najgorszym przypadku masz za sobą pięć dni zapracowanych, które mimo wszystko i tak mogą Ci na czerpanie ze wszystkich ich dobrych korzyści. Aby przeprowadzić zaplanowane siedem treningów trzeba ustawić sobie przypomnienie p. w dni weekendowe. Jedną z najskuteczniejszych metod bywa ustawienie alarmu/budzika na tyle daleko, aby konieczne jest wstanie z łóżka w celu jego wyłączenia. Istnieje obfite prawdopodobieństwo, że po jego wyłączeniu i założonym planie nie wrócisz już alt2 do łóżka, a zabierzesz się za ćwiczenia. Alarm albo przypomnienie pomaga zacząć dzień o odpowiedniej porze i motywuje do wyjścia z łóżka. Możesz ten sposób wykorzystać do każdego innego zadania tj. sprzątanie, gotowanie, odrobienie pracy domowej czy dotrzymanie czasu spotkania. 

Przygotuj ulubiona muzykę …

Dla praktycznie wszystkich z nas poranny trening graniczy z cudem i jedyną pora na trening bywa popołudnie. Ćwiczenia o tej porze dnia okazują się idealnym sposobem na zrelaksowanie się od wszystkich odbytych spotkań czy zadań wykonanych obowiązkach, mimo wszystko czasami ciężar obowiązków wypompowuje tak, że nie masz na nic siły i ochoty. Wtedy najlepszym sposobem na dodanie sobie energii bywa….ulubiona muzyka! Utwórz listę z utworami należącymi do “najlepsze z najlepszych”, które poprawiają Twój stan psychiczny, alt3 dodają energii, motywują i sprawiają, że trening staje się najwspanialszą rzeczą za granicą. Możesz również przetestować przygotować listę utworów specjalnie na popołudniowe ćwiczenia. Wgraj jakieś nowe utwory, które pomogą ci się odprężyć i nabrać pozytywnej energii na popołudniowy wycisk.

reklama

Poświęć 5 minut...

Zdarzają się takie momenty, że nawet zorganizowany plan działania, ustawione przypomnienia i ulubiona muzyka nie okazują się w stanie zagonić nas do ćwiczeń. W tej sytuacji najlepszym rozwiązaniem bywa ustawienie stopera albo czasomierza na 5 minut i poświęcenie jedynie tych 5 minut na aktywność fizyczną w jakiejkolwiek formie. Możesz włączyć filmik z treningiem, iść na spacer wokół domu, poskakać na skakance - wykonać cokolwiek z przyzwoleniem na to, że po 5 minutach możesz zastopować alt4 się i przestać. Zwykle najtrudniejsza rzeczą bywa rozpoczęcie. Kiedy wejdziesz na siłownie albo odtworzysz nagranie z treningiem, prawdopodobnie zakończysz własny trening w 100%. Obiecując sobie zaledwie 5 minut możesz przejść przez najtrudniejsze i zafundować sobie bardziej udany trening niż zwykle.

Metoda 5 minut może być stosowana do każdego zadania, które musisz przeprowadzić, a nie masz ochoty go robić. Cokolwiek to okaże się, ustaw budzik i wykorzystaj te 5 minut dobrze, jak potrafisz. Najprawdopodobniej więcej niż raz te 5 minut doprowadzi do tego, że będziesz kontynuować podjętą czynność, ze względu na to że zauważysz postępy. 

Pamiętaj, najtrudniejszą rzeczą w motywacji bywa start. Kiedy przełamiesz niedociągnięcie ochoty i rozpoczniesz ćwiczenia albo jakąkolwiek inną rzecz będziesz w stanie doprowadzić ja do końca.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness