Stretching - rozruszaj wszystkie partie mięśni!

Stretching - rozruszaj wszystkie partie mięśni!

Redakcja

2017-05-05

brak komentarzy

stretchingćwiczeniatreningrozciąganieprzysiadypodskoki

Stretching to z angielskiego „rozciąganie”. jednak jako rodzaj ćwiczeń, stretching bywa wyłącznie rozgrzewką wykonywaną przed „prawdziwym” treningiem. Trening stretchingowy to połączenie ćwiczeń rozciągających, rozluźniających, pilatesowych i niektórych położenia jogi. Regularnie wykonywane ćwiczenia rozciągające pomagają przy zdrętwiałych od długotrwałego siedzenia mięśniach. Jeśli więc posiadasz typowo „siedzącą” pracę, stretching to ćwiczenia dla ciebie. trzeba kilkanaście minut codziennego ćwiczeń, aby zauważyć ogólną poprawę sprawności fizycznej i zręczności oraz zwiększenie zakresu ruchów.

Stretching - definicja

Stretching to metoda ćwiczeń bazująca na rozciąganiu (na Intensywny, ale... krótki. Zobacz trening, który wyrzeźbi twoje całe ciało! 10-15 sekund) i rozluźnianiu mięśni (na 2-5 sekund). Ćwiczenia stretchingowe dzielą się na 3 rodzaje:

  • krążenia stawów,
  • statyczne rozciąganie mięśni (ćwiczenia podczas spoczynku).

Rozciąganie

Rozciąganie polega na szczególnie powolnym napinaniu mięśnia i rozluźnianiu go.

  • dynamiczne rozciąganie mięśni (ćwiczenia w ruchu).

Zanim rozpocznie się trening rozciąganiu, należy się najpierw rozgrzać. odpowiednia rozgrzewka to sposób na uniknięcie kontuzji. Polecamy przed stretchingiem pobiegać, wykonać kilka przysiadów czy podskoków – należy 10 minut. To przygotuje mięśnie na wysiłek.

Ćwiczenia rozciągające należy wykonywać dokładnie i powoli. Należy się wystrzegać gwałtownych i szarpanych ruchów, które mogą przynieść więcej szkód niż pożytku. Niezwykle istotne bywa utrzymywanie odpowiedniego zdenerwowania mięśni. trzeba przy alt2 tym mieć na uwadze, aby nie było ono nadmierne i by nie sprawiało bólu. Ponadto podczas ćwiczeń zaleca się kierować się poniższymi zasadami, które gwarantują bezpieczeństwo i skuteczność rozciąganiu:

  • Najpierw zajmij się jedną grupą mięśni i po kilku powtórzeniach wykonaj ćwiczenie również z drugiej strony.
  • Podczas ćwiczeń ważny bywa regularny oddech: nie wstrzymuj oddechu przy napinaniu mięśni.
  • Stretching dynamiczny przeplata się z ćwiczeniami statycznymi.
  • Statyczne ćwiczenia wykonywane na stojąco wymagają utrzymania równowagi, gdyż kiwanie się podczas ćwiczeń może wywołać nieduże, ale obolałe urazy mięśni.
  • zrób stretching co najmniej 3 razy w tygodniu, aby przynosił efekty.
  • Jeśli naciągniesz mięsień, zrezygnuj na alt3 jakiś moment z treningów. Tylko pogorszą kontuzję.

Stretching - wpływ na organizm

Regularnie wykonywany stretching:

  • zwiększa elastyczność mięśni,
  • zwiększa ruchomość stawów, a jednocześnie poprawia koordynację całego ciała,
  • poprawia krążenie, co maleje niebezpieczeństwo wystąpienia zakwasów,
  • tak jak wszelka aktywność fizyczna, obniża zakres sytuacji stresogennych, rozluźniając spięte mięśnie,
  • ujędrnia sylwetkę, nie zmniejszając masy ani nie budując nadmiernej ilości tkanki mięśniowej.

Stretching to dobra forma ćwiczeń praktycznie dla każdego, nie ma barier co do wieku. Szczególnie polecamy stretching:

  • osobom uskarżającym się na sztywność i bóle karku,
  • osobom zarządzającym siedzący tryb życia,
  • osobom spędzającym dużo czasu na siłowni – aby rozbić nadto zwarte mięśnie i poprawić ich elastyczność.

Stretching - alt4 techniki rozciągające

istotne bywa, aby praktykować prawidłowe techniki rozciągania. Może to pozwolić ci uniknąć niepotrzebnych kontuzji. Pięć minut ćwiczeń lub marszu powinno wystarczyć, aby rozgrzać mięśnie. W takcie rozciągania:

  • oddychaj swobodnie,
  • nie wstrzymuj oddechu, kiedy się rozciągasz,
  • pamiętaj o wcześniejszej rozgrzewce.

Jeżeli chcesz zacząć regularnie ćwiczyć, powinnaś rozpocząć od ćwiczeń rozciągających, gdyż ćwiczenia takie wzmacniają mięśnie i otwierają perspektywy uniknąć niebezpiecznych kontuzji.

Stretching jako forma ćwiczeń bywa świetnym sposobem na utrzymanie kondycji fizycznej i elastyczności mięśni i stawów. Takie codzienne rozciągające ćwiczenia stretching mogą szczególnie udzielić pomocy osobom, które nie narzekają na swoją sylwetkę, ale na niewielką ruchomość, bóle i sztywność stawów.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness