Syrop glukozowo-fruktozowy - negatywene skutki o których nie wiesz!

Syrop glukozowo-fruktozowy - negatywene skutki o których nie wiesz!

Redakcja

2017-08-22

brak komentarzy

Woda smakowa, to nie woda! To, że okazuje się w tej samej butelce, ma podobną etykietę oraz Syrop  glukozowo-fruktozowy  wady

stoi na jednakowym regale, co woda mineralna, nie znaczy, że też okazuje się dobra. To przykład czystej manipulacji klientem, który kupując słodki napój, ma myśleć, że kupuje coś równie zdrowego jak woda. Tymczasem w wodzie smakowej oprócz wody mineralnej odszukamy cukier lub syrop glukozowo-fruktozowy, do tego aromaty, a czasem nawet konserwant. Myślicie, że w wodach smakowych okazuje się sok? W wodach truskawkowych, które oglądałam, soku albo nie było wcale, albo było go zaledwie kilka kropelek. Tak, tak! Dokładnie jeden mililitr soku w litrze wody mineralnej smakowej. Czyli dużo mniej niż jedna mała niewielka łyżka. Ponownie wracam do tematu parówek, nieustannie ochoczo zjadanych na śniadanie lub kolację. Jako że ostatnio oceniane Berllinki Classic nie wypadły świetnie, poszukałem produkt o lepszym zawartości. Dziś opiszę Sokołów - parówki z szynki o zawartości: mięso wieprzowe z szynki 93%, sól, białko sojowe, aromaty, przyprawy oraz ich ekstrakty, hydrolizat białka kukurydzianego, ekstrakt drożdżowy, skrobia ziemniaczana, regulator kwasowości: cytrynian sodu, glukoza, antyoksydant: izoaskorbinian sodu, substancja konserwująca: azotyn sodu. E 331 - cytrynian sodu - sól sodowa kwasu cytrynowego, stosowana w mnóstwo produktach na rynku. Cytryniany tak jak także kwas cytrynowy to naturalny składnik człowieczego ciała, okazują się rozkładane oraz przyswajane bez efektów ubocznych. E 316 - izoaskorbinian sodu -  syntetyczny izomer kwasu askorbinowego czyli czy  Syrop  glukozowo-fruktozowy  jest  niezdrowywitaminy C, stosowany w produktach mięsnych jako antyoksydant. uważany za nieszkodliwy ale nadmierne spożywanie może powodować migreny, nudności czy problemy z koncentracją. E 250 - azotyn sodu - syntetycznie wytwarzany konserwant stosowany w produktach mięsnych. każdego dnia spożywanie nie może przekroczyć 0,06 mg na kilogram masy ciała. W sporych stężeniach może reagować z hemoglobiną oraz powodować zatrucie ludzkiego ustroju, prowadzić do astmy, zapalenia nerek, bólów oraz zawrotów głowy czy choroby behawioralnych. Co ważniejsze okazuje się podejrzany o oddziaływanie rakotwórcze a w kombinacji z innymi związkami podczas procesu pokarmowego może tworzyć nitrozoaminy czyli rakotwórcze związki krzepnące z odpowiedzi azotynów z aminami. Jak narazie nitrozoaminie udowodniono oddziaływanie rakotwórcze u zwierząt natomiast u człowieka ze względu na niskie wchłanianie określenie Syrop glukozowo-fruktozowy – czy słusznie uważany za niezdrowy? problemy okazuje się utrudnione. Jakkolwiek dodatek ten należy uznać za niebezpieczny oraz najrozsądniej

nie spożywać. Znalezienie przyzwoitych parówek zajęło mi trochę okresu. Syrop  glukozowo-fruktozowy  niezdrowy

Wiadomo ze jak na produkt nie wytwarzany jako zdrowa żywność okaże się posiadał w własnym zawartości wypełniacze oraz może nie do zakończenia satysfakcjonujące mnie dodatki ale mimo wszystko w tym segmencie tych składników diety charakteryzują się dużą zawartością mięsa, brakiem mięsa oddzielonego mechanicznie, glutaminianu sodu, fosforanów czy karagenu. Posiada niestety azotyn sodu, jako jedyną niepewną substancję w zawartości ale jej trudno uniknąć w produktach mięsnych. W związku z tym oznaczę SOKOŁÓW parówki z szynki jak produkt PRZYZWOITY ogólnie, natomiast w porównaniu do odrębnych parówek na półkach sklepowych, ; przeze mnie przeglądniętych - jako rekomendowany. sprawdź 6 suplementów, które ogólnie sądzi się za zdrowe, choć ich menu wcale nie trzeba być dla nas dobre. Dr Joseph Mercola tłumaczy, dlaczego skuteczniej trzymać się od nich z daleka. Czy tzw. zdrowa żywność bywa naprawdę zdrowa? Okazuje się, że coraz częściej pełni jedynie jedną rolę - zmusza organizm do niepotrzebnej obowiązków zawodowej. Pozornie zdrowe produkty mogą wywoływać niekorzystne reakcje, a żeby im przeciwdziałać, organizm musi się niepotrzebnie wytężać. W efekcie nie starcza mu energii, by skupić się na własnym najważniejszym zadaniu: błyskawicznej oraz skutecznej odnawiania. 6 suplementów przedstawionych w niniejszym artykule zbiera pochwały za swe rzekome właściwości zdrowotne oraz lecznicze, w rzeczywistości mimo wszystko o wiele rozsądniej byłoby ich stronić od. Jeżeli usuniemy z diety te niekorzystne jedzenie oraz zastąpimy je ich pełnowartościowymi odpowiednikami, z pewnością przybędzie nam energii oraz witalności, a ubędzie niepotrzebnych kilogramów. 1. ZIARNA ZBÓŻ ogólnie przyjęte przekonanie, że należy spożywać jak najwięcej suplementów z całościowego ziarna, nie zawsze okazuje się słuszne, przecież dość mnóstwo ludzi zmaga się z insulinoopornością bądź niewrażliwością na leptynę. Nawet zboża uważane za zupełnie zdrowe składają się przecież z węglowodanów, które - nawet jeśli pochodzą z suplementów z całościowego ziarna - wywołują wzrost poziomu cukru we krwi oraz uwolnienie insuliny. Czy posiadasz insulino- lub leptynooporność? Najdokładniejszą odpowiedź na to pytanie uzyskasz, badając poziom insuliny we krwi. Im niższy współczynnik, tym skuteczniej. Wynik poniżej 3 znaczy, że nie występuje insulinooporność. Tańszą oraz prostszą wariantem eksperymentów klinicznych może być obserwacja własnych objawów. alt2 Jeżeli dostrzegasz u siebie jeden lub więcej z poniższych zapowiedzi, możesz chorować na przynajmniej częściową niewrażliwość na insulinę lub leptynę: • otyłość – 10% powyżej właściwej masy ciała • Cukrzyca takie jak 2

lub wynik analizy cukru we krwi na pusty żołądek powyżej 100 • Wysokie ciśnienie tętnicze krwi

• Nieprawidłowy poziom cholesterolu • Rak • Zawał serca, dusznica bolesna, wylew lub przemijający atak niedokrwienny. Niewrażliwość na insulinę bądź leptynę nie bywa bezpośrednią przyczyną powyższych schorzeń, w niemal wszystkich przypadkach pełnią mimo wszystko znaczącą rolę w ich powstawaniu. Insulina odgrywa dość znaczącą rolę: pozwala przetransportować cukier z krwiobiegu do wnętrza komórek, gdzie może on zostać zamieniony w energię. Komórki mają mimo wszystko ograniczoną zdolność przyjmowania oraz przechowywania cukru. Jeśli regularnie spożywamy nadmierną porcję jedzenia bogatego w cukier oraz węglowodany, składnik taki stopniowo magazynuje się we krwi. Gdy tak się dzieje, organizm produkuje dodatkowo więcej insuliny, aby zmniejszyć zawartość cukru we krwi, gdyż w nadmiarze bywa szkodliwy. Przy dostatecznie wysokim stężeniu może wręcz zagrażać życiu. Nieustanne stosowanie pożywienia bogatego w cukry bądź węglowodany sprawia, że organizm wytwarza wiele insuliny, poprzez co trwające na komórkach receptory insulinowe stają się coraz mniej delikatne na taki hormon. w rezultacie organizm musi produkować dodatkowo więcej insuliny, aby rzeczywiście obniżyć poziom cukru we krwi. To błędne koło może toczyć się poprzez całe dekady, z tego względu to główną przyczynę powstawania insulinooporności, czyli spadku wrażliwości na insulinę. Analogiczny przebieg zachodzi w przypadku leptyny, hormonu wytwarzanego poprzez tkankę tłuszczową, który pozwala normować masę ciała oraz porcję przyjmowanego pożywienia. Insulinooporność a choroby Zaburzenia w przebiegu ścieżki sygnałowej insuliny oraz leptyny sprawiają, że cząsteczki „złego” cholesterolu LDL (odkładające się w tętnicach) stają się mniejsze oraz gęściej ułożone, poprzez co prościej przecisnąć im się między komórkami wyściełającymi ściany tętnic. Nawarstwiający się w taki sposób cholesterol ulega potem utlenieniu, co tymczasem przyczynia się do powstania zapalenia. Jak wykazały liczne analizy, insulinooporność powiązana bywa z rozwojem danych odmian nowotworu. Wykonane w 2009 r. zestawienie eksperymentów przeprowadzonych łącznie na 500 tys. ludzi dowiodło, że niebezpieczeństwo wystąpienia choroby nowotworowej - oraz zgonów z takiej przyczyny - rosło z każdą dodatkową jednostką glukozy we krwi. U ludzi wykazujących skutki insulino- alt3 lub leptynooporności spożywanie suplementów zbożowych - a więc nawet organicznych, nowiutko zmielonych suplementów z całościowego ziarna - może prowadzić do otyłości oraz mnóstwo schorzeń przewlekłych. korelację między ziarnami a masą ciała wygląda następująco: insulina bywa w gruncie rzeczy hormonem magazynującym, który w joggingu ewolucji „nauczył się” odkładać zbyt duża ilość kalorii z węglowodanów w postaci tłuszczu na wypadek przyszłego głodu. Im więcej insuliny organizm potrzebuje do przetwarzania węglowodanów zbożowych, tym więcej wytwarza sygnałów, by odkładać tłuszcz. Insulinooporność daje też ciału znak, by nie spalało zmagazynowanego tłuszczu, oraz właśnie dlatego tak trudno bywa wykorzystać skumulowaną w nim energię. Z tego względu insulinooporność oraz niewrażliwość na leptynę

sprawiają, że spożywanie węglowodanów zawartych w zbożach jedynie jest tuczący,

ale też nie umożliwia zrzucić nadprogramowych niepotrzebnych kilogramów. Należy mimo wszystko mieć na uwadze, że niewrażliwość na insulinę oraz leptynę dotyka też osoby szczupłe. ogólnie chwalone jedzenie w 100% pełnoziarniste, w tym pieczywo czy makarony, zawierają dodatkowo jeden problematyczny składnik: gluten. Nietolerancja glutenu może wywołać silne zmęczenie po jedzeniu, otępienie, zawroty głowy, choroby przedmiesiączkowe, bóle stawów oraz migreny. Tak jak powinniśmy mieć stałą temperaturę ciała 36,6 stopni Celsjusza (oraz by ją utrzymać ciało włącza w negatywnych warunkach działania obronne jak np. pocenie się gdy jest gorąco, drżenie mięśni gdy zimno), ; powinniśmy mieć stałe wskaźniki naszych płynów ustrojowych. Prawidłowe pH ludzkiej krwi to 7,365 w skali 0-14, a więc lekko zasadowe. Gdy wkładamy do policzku zakwaszający pokarm (cukier, mała czarna, pieczywo, artykuły odzwierzęce) zakres pH naszej krwi ulega obniżeniu. Aby zapobiec katastrofie (przy pH krwi równym 6,95 następuje śpiączka cukrzycowa oraz śmierć) organizm musi ustabilizować wskaźniki pH pobierając z komórek ciała alkalizujące minerały, a tych są cztery: wapń, magnez, potas oraz sód. Organizm zajęty trawieniem zaburzającej jego czynność obcej produktów nie jest w stanie ochraniać nas w tym punkcie przed innymi atakami z zewnątrz. Jedna niewielka łyżka rafinowanej sacharozy dostarczona do ludzkiego ustroju wywołuje jedynie systemu immunologicznego na kilka godzin. Nie ma nieistotne czy był to cukier biały czy brązowy, z buraka czy trzcinowy.  Jesteśmy poprzez cały taki moment bezbronni jak dziecko wobec atakujących nas wirusów oraz bakterii, ; tych mieszkających w środku nas oraz czekających na pozytywny czas do alt4 ataku (np. wirus opryszczki wargowej herpes simplex). Wszyscy wiedzą to, co ogólnie nagłośniły media: „mała czarna wypłukuje magnez z ludzkiego ustroju”. mała czarna nie jest wyjątkiem! Pisałam na taki temat już wcześniej odpowiadając na pytanie czy cukier szkodzi oraz dlaczego. Wszystko co zakwasza organizm wypłukuje czy raczej mówiąc więcej obrazowo kradnie magnez (; pozostałe alkalizujące minerały czyli wapń, potas oraz sód) z naszego ludzkiego ustroju. Cukier też jest takim złodziejem – oraz to bez względu na to czy jest to cukier biały, brązowy czy w którymkolwiek innym kolorze on by nie był. To jest taki sam korelację chemiczny czyli sacharoza (rafinowana) oraz inny nie powinno, nie dajcie się nabrać! Sathia Sai Baba zwykł mawiać, że trucizna wlana do szczerozłotego pucharu wysadzanego drogocennymi kamieni nie przegrywa poprzez to swoich szkodliwych właściwości. Brązowy cukier jest właśnie taką trochę trucizną wlaną do złotego pucharu. Biały rafinowany cukier to czysta sacharoza: zostaje on w procesie wytwarzaniu poddany procesowi rafinacji – jest oddzielona od niego melasa, a kryształki są wybielane chemikaliami takimi jak kwas mrówkowy, dwutlenek siarki czy kwas fosforowy (tak, taki sam co w reklamowanym żelu do szorowania toalet oraz… w popularnym brązowym napoju gazowanym). Uwaga wegetarianie: w procesie oczyszczania białego rafinowanego cukru wykorzystuje się ości pstrąga. Cukier nie jest produktem wegetariańskim ani wegańskim! Cukier brązowy nierafinowany odróżnia się natomiast od białego tym, że jego produkcję zakończono przed etapem oddzielenia od jego kryształków ciemnobrązowej słodzika. W melasie obecne są oczywiście pochodzące z pierwotnego surowca roślinnego niewielkie ilości takich minerałów jak żelazo, wapń, fosfor, potas czy magnez. Te niewielkie ilości minerałów nie czynią jednak z brązowego cukru czegoś zdrowego. Jeśli do kubka z jakąś szkodliwą substancją dodasz kilka kropli soku ze prawidłowej bądź co bądź cytryny, to czy taki napój zrobi się od tego „nieco zdrowszą” substancją? Zapewne nieco tak, ale czy bezpieczne byłoby jej wypicie? identycznie jest z brązowym cukrem: sam fakt, iż jest nieco mniej rafinowany oraz posiada w składzie melasę (a wraz z nią niewielkie ilości minerałów) nie czyni z brązowego cukru produktów ani prawidłowej ani bezpiecznej. Nie ma prawidłowej sacharozy, tak jak nie ma np. prawidłowej kokainy lub prawidłowych papierosów!

 

Zobacz też 

EcoSlim Opinion


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness