Szczypior - mały, ale bardzo wartościowy dodatek!

Szczypior - mały, ale bardzo wartościowy dodatek!

Redakcja

2017-07-06

brak komentarzy

Stragany wypełnione po brzegi kolorowymi warzywami okazują się oznaką długo oczekiwanej wiosny oraz motywują do modyfikacje codziennego menu. Jak wybierać, gdzie przechowywać oraz z czym jeść, by zapewniły nam zdrowie?  Rzodkiewka, szczypiorek oraz zielona sałata skłaniają nas w sklepach swoim wyglądem oraz cieszą smakiem, kiedy znajdą się na kanapce. Aby spełniały rolę ; estetyczną, ale przede wszystkim odżywczą należy pamietać o kilku ważnych rzeczach. Gdzie wybierać? Zwykle, spragnieni nowalijek, sięgamy po nie natychmiast, kiedy tylko pojawią się na sklepowych półkach półkach. Początkowo mimo wszystko podchodźmy do nich z pewną ostrożnością. Sztucznie hodowane, nadmiernie nawożone, niejednokrotnie uczulają. opłaca się poczekać więc na rodzime jarzyny, dojrzewające w naszym klimacie. Wyznacznikiem tego, że właśnie rozpoczął się na nie czas, okazuje się pojawienie się ich w sporych dawkach na niewielkich, miejscowych bazarach. Trafiają tam z mniejszych gospodarstw domowych domowych, gdzie produkcja nie okazuje się nastawiona na masową sprzedaż.

W przeciwieństwie do warzyw pochodzących z importu okazują

się niejednokrotnie też dużo tańsze oraz zdrowsze, gdyż nie muszą być opryskiwane preparatami, zachowującymi ich świeżość podczas transportu. Wybierając jarzyny zwracajmy też uwagę na ich kształt, zapach oraz kolor. Liście sałaty powinny być delikatne, kruche oraz mieć jasnozielony kolor. intensywna zieleń musi być dla nas logo ostrzegawczym, samoczynnie jak pomidory, które nie pachną. Gwarancją jakości okaże się na pewno własna uprawa roślin. Jeśli nie jesteśmy szczęśliwymi posiadaczami przydomowych ogródków, zaleca się pomyśleć o zrobieniu małego zielnika na kuchennym parapecie. Doskonale do domowej uprawy nadaje się np. rzeżucha, niepozorna roślinka, która składa się z komplet witamin, soli mineralnych, żelazo, magnez oraz chrom, ma właściwości dezynfekujące oraz poprawia trawienie. W doniczkach równie prawidłowo rośnie pietruszka – cenne bogactwo, świetnej dla oczu wit. A, szczypiorek – skarbnica potasu, wapnia oraz magnezu oraz wit. C. Jak przechowywać oraz z czym jeść? - Nowalijki zwykle spożywamy nieprzetworzone. okazują się składnikiem naszych kanapek, past oraz sałatek. Dlatego należy je szczególnie prawidłowo umyć. Gdy zdecydujemy się na zupę np. z botwinki, starajmy się gotować ją jak najkrócej Szczypiorek - skarbnica zdrowia na wiosnę! – wtedy nie starci cennych składników. Marchew, pietruszkę oraz kartofle możemy natomiast ugotować na parze. Należy też pamietać, że część związków organicznych, a dokładnie wit. A, D, E, K rozpuszczają się wyłącznie w tłuszczach– mówi Wojciech Wilczek, dietetyk – Dlatego, aby je przyswoić, kanapkę zaleca się posmarować świetnym tłuszczem roślinnym, np. margaryną Śniadaniową, a do sałatki dodać odrobinę oleju rzepakowego, zwanego „oliwą północy”. jarzyny zachowają wszystkie walory odżywcze oraz smakowe, kiedy będziemy je odpowiednio przechowywać. W lodówce powinny być umieszczone w dolnych szufladach. Zachowanie odpowiednich odstępów między wyrobami pozwali na właściwą cyrkulację powietrza. Dzięki temu będą one dobrze scz  czym  jeść  szczypiorhłodzone, poprzez co dłużej pozostaną świeże oraz nie stracą wilgoci. W marcu zimowe zapasy się kończą, jarzyny oraz owoce okazują się coraz mniej energetyczne, suche, mało odżywcze. Organizm człowieka napełniony w zimie cukrowymi, białkiem, czy cukrem „woła o pomoc”. dawniej sprawdzonym było przestrzeganie postu wielkopostnego, który trwał niemal półtora trzydziestu dni (pora taki kojarzy mi się z 42 dniowym postem doktor Dąbrowskiej), a skutkiem było oczyszczenie ludzkiego ustroju po zimie oraz przygotowanie do nowoczesnego okresu zaczynającego się w przyrodzie. razem z postem możliwe jest uwolnienie z ludzkiego ustroju toksyny, nadmiaru zgromadzonego tłuszczu, też zalążków dolegliwości, które organizm sam likwiduje przechodząc na odżywianie wewnątrzkomórkowe. Zanim nastanie pora, kiedy okaże się trzeba korzystać z pierwszych tegorocznych zbiorów, opłaca się wzbogacić swoje posiłki o artykuły, które pomogą naszemu organizmowi.   Kiełki. okazują się jak zastrzyk energii, enzymów oraz witamin którego nasz organizm dość potrzebuje po zimie. Posiadają olbrzymie ilości wit. C, magnezu, potasu, kwasów nukleinowych, chlorofilu oraz flawonoidów oraz mnóstwo antyoksydantów. trzeba kupić już kupione, ale rozpocznie skuteczniej wyhodować je samodzielnie, przy pomocy słoików lub więcej wygodniej kiełkownicy. Kiełkować trzeba różne nasiona, rzodkiewki, brokułu, lucerny oraz fasolki mung. Kiełki dodajemy do sałatek, kanapek, past, koktajli. Orzechy. okazują się przede wszystkim skarbnicą witamin, minerałów oraz nienasyconych kwasów tłuszczowych w czasie wczesnowiosennym. Orzechy włoskie zapobiegają wypadaniu oraz siwieniu włosów a alt2 wręcz wpływają na ich zwiększenie. Orzechy włoskie możemy dorzucać do sałatek, owsianki, kaszy jaglanej, kotlecików ziemniaczanych oraz wszystkiego co jedynie okaże się nam smakować w zestawie z orzecham Szczypiorek, to bogactwo wit. C

o którą trudno na przednówku też witamin z zespoły B,

kwasu foliowego, karotenu, oraz całej masy minerałów. Niektórzy nie przepadają za szczypiorkiem względu jego ostro-gorzkiego smaku. W praktyce odczucie smakowe taki ma dobroczynny wpływ na trawienie: przyspiesza je oraz usprawnia a do tego rozbudza apetyt. Szczypiorek najrozsądniej jeść na surowo – posypać nim kanapki, sałatki lub nawet zupy. Oczywiście mowa o szczypiorku wyhodowanym na własnym parapecie Spirulina – należy do alg morskich zaliczonych do w szczególności wartościowych pod względem odżywczym roślin świata!  Wszystko za sprawą pełnowartościowego, prosto przyswajalnego białka, całej gamy witamin, głównie z zespoły B oraz mikroelementów, jak na przykład żelazo, magnez, cynk oraz selen. z wyjątkiem tego  glon taki składa się z liczne bioflawonoidy, zielone barwniki: fitocjaninę oraz chlorofilktóre pomagają w oczyszczaniu ludzkiego ustroju z toksyn. Związki zawarte w spirulinie okazują się dość silnymi antyoksyd antami oraz składnikami stymulującymi nasz układ odporności Kapusta(świeża oraz kiszona). jarzyny kapustne to jedne z najzdrowszych warzyw. Zawierają  wyjątkowo dużo antyoksydantów poprzez co okazują się najskuteczniejszymi warzywami w profilaktyce nowotworowej.  Sok z kiszonej kapusty (najrozsądniej domowej pracy, a nie owej z folii) doskonale oczyszcza organizm, świetnie więc mieć na uwadze o niej na wiosnę. Dostarcza nieodzownych minerałów oraz enzymów których brakuje w zimowym menu. Kiszona kapusta świetnie wpływa na wątrobę, śledzionę, pęcherzyk żółciowy. Czarna rzepa.Warzywo dość zdrowe, ale jednocześnie dość niedoceniane. Rzepa to przede wszystkim skarbnica pierwiastków jak na przykład potas, magnez, żelazo, cynk, obfita jest w substancje antybakteryjne, a ostry miąższ ma oddziaływanie uśmierzające ból, przeciwzapalne oraz żółciopędne. Z wyciągu rzepy produkowane okazują się lekarstwa wspomagające pracę wątroby, a na wiosnę narząd taki potrzebuje od nas szczególnej uwagi. A jak ? A to już w następnym artykule…! Nasz organizm po zimie potrzebuje przede wszystkim zawartych w jarzynach oraz owocach witamin, związków mineralnych alt3 oraz przeciwutleniaczy, jak także błonnika.  Wiosenna menu z udziałem nowalijek to najkorzystniejsza metoda, aby wybudzić organizm z zimowego letargu, dać mu zdrowy zastrzyk energii oraz nawodnić wysuszoną ogrzewaniem oraz mroźnym powietrzem skórę. Dzięki niej trzeba zrzucić wagę mniej więcej kilograma w ciągu jak  jeść  szczypior  10 dni.

Polecana jest wszystkim leczniczym oraz dorosłym osobom.

  artykuły wiosennej zabiegu odchudzającej Podstawowe zasady zabiegu odchudzającej to pięć pokarmów dziennie, których wartość kaloryczna wynosi mniej więcej 1300-1500 kcal. W czasie zabiegu odchudzającej należy wystrzegać się cukrów prostych oraz tłuszczów zwierzęcych. jarzyny powinny wchodzić z skład każdego daniu. Wskazane jest, aby węglowodany oraz białko spożywać w proporcjach 2:1. Nowalijki należy łączyć z gruboziarnistym pieczywem, razowym makaronem, kaszami oraz ryżem. Nie zapominajmy o kefirach, jogurtach, twarogach jak także o chudym mięsie drobiowym oraz rybach, których nie może zabraknąć w prawidłowej kuracji. Sałatki możemy wzbogacać lekkimi sosami z oliwą, sokiem z cytryny oraz octem balsamicznym. Podobnie jak przy dużej grupie diet, też przy stosowaniu zabiegu odchudzającej wiosennej zaleca się picie dużej ilości niesłodzonych napojów,  zastąpienie kawy oraz herbaty niegazowaną wodą mineralną. Wybierając nowalijki, należy zwrócić uwagę szczególnie na te, które okazują się bogate w beta-karoten (marchewka, wszystkie odmiany sałaty, natka pietruszki, kalarepa, liście szpinaku), witaminę C (młode kartofle, papryka, rzepa, pomidory), kwas foliowy (szpinak, kapusta, brokuły, szparagi), potas (rzodkiewka, surowe buraki, brukiew, bakłażany, cukinia, czosnek, koperek zielony).  Jeżeli jarzyny pochodzą z upraw naturalnych, to nie powinny zaszkodzić nawet najmłodszym. mimo wszystko na młode, surowe jarzyny muszą szczególnie być czujni alergicy, osoby z zespołem jelita nadwrażliwego oraz wrzodowcy. W nowalijki dobrze zaopatrywać się w godnych zaufania warzywniakach, na targowiskach czy sklepach, albo wybierać wprost od rolnika. Pamiętajmy, że młodych warzyw nie wolno przechowywać w foliowych torebkach, nawet w lodówce. W takim opakowaniu wytwarza się dużo wilgoci, wywołuje to przemianę azotanów w szkodliwe nitrozoaminy. Pomidorów nie przechowujmy razem z innymi warzywami. Ze względu na dużą zawartość etylenu, pomidory mogą ułatwiać więdnięcie pozostałych warzyw. 

Warzywniak w alt4 doniczce Niektóre nowalijki możemy wyhodować sami.

Mają one dużo bezcennych, prosto przyswajalnych witamin oraz minerałów. Rzeżucha posiada w zawartości związki siarkowe zapobiegające nowotworom, upraszcza także trawienie oraz ma właściwości antybakteryjne. Osoby cierpiące na zgagę nie powinny spożywać jej w nadto spektakularnych proporcjach. Szczypiorek to skarbnica sprawności fizycznej – posiada w zawartości wit. C, A, E, B oraz PP oraz jod. Ma oddziaływanie  antybakteryjne oraz moczopędne. Natka pietruszki oddziałuje zwłaszcza moczopędnie, dlatego jest zalecana w zaburzeniach tekstów klinicznych nerek, neutralizuje rakotwórcze związki znajdujące się w dymie tytoniowym oraz ma szczególnie dużo wzmacniającej odporność wit. C. Nawet najkorzystniejsza menu oraz aktywny tryb życia nie zawsze wystarczają do pełnej odnowy ludzkiego ustroju po zimie, dlatego dobrze pomyśleć o uzupełnieniu zabiegu odchudzającej gotowymi preparatami z apteki. Wspomnijmy może także o popularnej wśród  niektórych ludzi odmianie zabiegu odchudzającej wiosennej, jaką jest jednodniowa menu oczyszczająca. Polega ona na stosowaniu w wyznaczonym dniu zabiegu odchudzającej płynnej, owocowej lub kaszowej, a w pozostałe dni zabiegu odchudzającej lekkostrawnej, dostosowanej do potrzeb ludzkiego ustroju. diety te wymagają silnej woli, więc prawidłowo, jeśli taki dzień spędzi się w domu. Suplementacja zabiegu odchudzającej Naszym kuracjuszom możemy polecić szeroki wybór suplementów: od preparatów wspomagających wysiłki w bitwie o szczupłą sylwetkę (mam na uważa wszystkie specyfiki o działaniu oczyszczającym oraz odchudzającym) do gamy suplementów, które wzbogacą menu, poczynając od pojedynczych witamin, a kończąc na kompletnym ich zestawie. Przykładowe posiłki w ramach wiosennej zabiegu odchudzającej   Śniadania   twarożek przepis  na  danie  ze  szczypioremz winogronami oraz jabłkiem grahamka z twarożkiem, plasterkiem pieczonego w folii indyka oraz czerwoną papryką, 2 kromki chrupkiego pieczywa posmarowane białym serkiem light: jedna z polędwicą, druga z miodem garść corn-flakes z melonem, malinami oraz jogurtem 2 kromki opieczonego, tostowego pieczywa: jedna z twarożkiem oraz siekaną rzodkiewką, natką, szczypiorkiem, druga z żółtym serem, papryką, pomidorem garść musli tropikalnego z cząstkami pomarańczy, malinami, jogurtem oraz miodem sałatka z winogron, mandarynek, gruszki z jogurtem    


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness