Tabela spalania kalorii: ile schudniesz sprzątając?

Tabela spalania kalorii: ile schudniesz sprzątając?

Redakcja

2017-07-03

brak komentarzy

możliwe że niejednej z Nas przyszła do głowy konkurencja z użyciem miotły czy szmatki do ścierania kurzu, mimo wszystko nie czyni to z Nas sportsmenek. Mimo, iż możemy liczyć na spalanie kalorii, domowe obowiązki nie są postrzegane jako postać ćwiczeń. przyczyna tego bywa bardzo prosty: sport to świadomy i umyślny ruch naszego ciała (dlatego też nie możemy nazwać spacerem na przykład wycieczki po centrum handlowym).

Aktywność fizyczna potrzebuje pewnego zużycia energii i może być realizowana przez wszystkie mięśnie ludzkiego ustroju. dziś na pewno pojawi się powszechne pytanie: a czy przypadkiem nie bywa wielkim treningiem mycie okien czy szorowanie garnków? Cóż, najwyraźniej nie. Albo przynajmniej takie stanowisko wskazują analizy przeprowadzone przez University Ulster w Irlandii Północnej.

Trzeba przyznać, że dużo z nas nie znajduje okresu na uprawianie sportu i dlatego stawiamy na aktywność w mieszkania, jak wchodzenie i schodzenie po schodach (w miejsce korzystania Dowiedz się, ile kcal spalasz w trakcie wykonywania prac domowych! z windy) albo jazda na rowerze w miejsce samochodem. Jeśli mimo wszystko chodzi o domowe obowiązki, owszem pomagają one spalanie kalorii, mimo wszystko nie są w stanie być jedyną formą aktywności w ciągu całego dnia.

30-minutowego ćwiczeń w siłowni nie wolno porównywać do 30-minutowego biegania z miotłą w ręku. Jeśli chcemy, by nasze domowe obowiązki naprawdę przyniosły naszemu organizmowi korzyści, powinnyśmy włożyć w nie dużo wysiłku.

Pamiętaj mimo wszystko, że sprzątając dom nie osiągniesz sylwetki modelki. Aby się tak stało, musisz ruszać się również poza domem. Nie mamy tu na myśli wyłącznie zmywania garnków, podłóg czy ścierania kurzu – mowa również o pielęgnowaniu ogródka, drobnych naprawach w mieszkania (wodno-kanalizacyjnych, elektrycznych, itp). konkluzja zatem taki: domowe obowiązki nie są aktywnością na tyle intensywną, by można jest je być ostrożni za ćwiczenia fizyczne.

 

domowe obowiązki a spalanie kalorii

Wybiegając poza powyższy konkluzja, należy przyznać, że domowe obowiązki mogą w ile kalorii spalę myjąc podłogę pewnym nasileniu zastąpić niektóre ćwiczenia ruchowe, których Twój organizm potrzebuje do organizmu. Tak więc nie mamy żadnego usprawiedliwienia na niechęć do wykonywania domowych obowiązków! Jeśli poważnie zabierzesz się za porządki, aktywuje się spalanie kalorii – bez dolegliwości możesz ich spalić nawet 500!

 

Podczas sprzątania możesz wzmocnić mięśnie nóg, ramion, pleców oraz brzucha (oczywiście przy uzupełnieniu domowych obowiązków ćwiczeniami w siłowni albo na wolnym powietrzu). Wykorzystaj nasze pomysły na to, by Wasze domowe obowiązki zyskały na intensywności:

 

Zbieraj przedmioty z podłogi kucając

Zawsze trzymaj plecy prosto i rób squat, kiedy sięgasz po leżące na podłodze przedmioty. Jeśli chcesz zintensyfikować ćwiczenie, utrzymuj pozycję przez 15 sekund. Ćwiczenie to idealnie sprawdzi się w przypadku dziecięcego pomieszczeniu albo usuwania psich odchodów z ogródka.

Wciągaj talia podczas zamiatania

Podczas zamiatania mieszkania możesz tonifikować mięśnie brzucha, napinając go (pamiętaj, by plecy zawsze trzymać prosto). Należy wyciągać miotłę jak najdalej, a odchudzanie a sprzątanie następnie przyciągać ją do siebie. Zamiataj przez 3 minuty 3 razy dziennie.

Tańcz podczas przyrządzania posiłków

Kiedy przygotowujesz obiad albo kolację – zwłaszcza jeśli nie jesteś miłośniczką przyrządzania posiłków – wykorzystaj tę chwilę i puść uwielbianą muzykę. właściwie gotowanie zajmuje mniej więcej pół h, podczas której znajdujesz się w tej samej położenia na stojąco, a jedyną aktywnością bywa wyciągnięcie jakiegoś składnika z półki albo z lodówki. Co zatem lepszego niż ulubiona muzyka i taniec podczas przyrządzania posiłków? Ruszaj energicznie całym ciałem w trakcie ubijania, porcjowania (uważaj, żeby nie wykonać sobie krzywdy!), wygniatania ciasta, itp.  Jeśli przygotowujesz kolację dla całej rodziny i znajomych, możesz spalić nawet 400 kalorii.

Zwiększ intensywność prac domowych

Bez względu na to, jaką czynność wykonujesz, rób to żwawo i dynamicznie – usprawnisz spalanie kalorii. Nie ma znaczenia, czy zmywasz żyły i tętnice, ścierasz kurze czy czyścisz łazienkę – włącz radosną muzykę i ruszaj się ile schudnę sprzątając dom w jej rytm!

 

Myj okna zarówno z zewnątrz, oraz od wewnątrz

Twoje ramiona będą Ci za to wdzięczne. Mycie okien to czynność, której nie wykonujemy każdego dnia, lecz raz na tydzień albo raz na 15 dni (a możliwe że i dodatkowo rzadziej). Do usunięcia brudu z szyb potrzebujesz dużo siły. Jeśli będziesz szorować okna przez pół h, utrzymując uniesione w górę ramiona i wykonując koliste ruchy szmatką, nastąpi przyspieszone spalanie kalorii. Jeśli prawidłowo się przyłożysz, możesz ich spalić nawet 150. identycznie możesz postępować w przypadku czyszczenia luster.

Zaopiekuj się ogródkiem

Czynność ta bywa niezwykle przyjemna – jesteś w kontakcie z przyrodą i spędzasz moment na wolnym powietrzu. Poza tym, pielęgnacja ogródka może być dobrym pretekstem do odrobiny ruchu. Przy grabieniu wykonuj te same ruchy, co podczas zamiatania. Zbierając rozmaite rzeczy z ziemi, rób squat, a do podlewania używaj dość dużej konewki. Pamiętaj, by plecy zawsze były wyprostowane!

 

 

Zobacz też 

Opaski tyvek


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness