Te rady pozwolą Ci nie tylko schudnąć, lecz także utrzymać wagę. Sprawdź!

Te rady pozwolą Ci nie tylko schudnąć, lecz także utrzymać wagę. Sprawdź!

Redakcja

2017-05-11

brak komentarzy

dietaodchudzanieutrzymanie wagibrak efektu jojo

Skończyła się Twoja dietę! Ważysz tyle ile chciałaś i w końcu możesz jeść to na co masz chęć. jednak uważaj - jeśli będziesz nieostrożna wtenczas szybko wrócisz do starej wagi. teraz oczywiście możesz jeść więcej, jednak z umiarem i trzymając się pewnych reguł. A oto one:

Pij dużo płynu i innych napojów nie zawierających kalorii

Zanim sięgniesz po paczkę chipsów wypij szklankę płynu. Ludzie często mylą głód z pragnieniem, dlatego w miejsce pochłaniać kalorie sięgnij po zimną wodę i dostarcz organizmowi to, czego naprawdę potrzebuje. Jeśli czysta woda nie zaspokoi chęci przekąszenia czegoś napij się herbaty owocowej albo ulubionego napoju (bez cukru).

dopilnuj na wieczorne i w nocy wypatrywanie po lodówce

Bezmyślne jedzenie występuje zwykle po głównym posiłku, kiedy w końcu możemy sobie usiąść i się odprężyć. jedzenie przed telewizorem jest najprostszym sposobem, aby cała dietę poszła na marne. zamiast jednak zamykać lodówkę na klucz sięgnij po dietetycznego batonika czy odtłuszczony owoc z wkrojonym do niego owocem.

Nie rezygnuj ze własnego ulubionego jedzenia

zamiast w całości rezygnować z ulubionych przysmaków, jedz je, ale w małych dawkach. Pamiętaj, że kluczem jest umiar.

Jedz częściej ale mniej

Jeśli będziesz jeść od okresu do okresu małe porcje czynników zawierających mniej kalorii niż ilość Musisz je znać! 5 warunków, by schudnąć i utrzymać wagę kalorii potrzebna do ich strawienia, wtenczas zrzucisz wagę. jednak jeśli jesteś głodna cały moment wtenczas jedzenie mało kalorycznych pokarmów jest szczególnie istotne. eksperymenty wykazały, że osoby jedzące 4-5 małych pokarmów dziennie dobrze potrafią kontrolować apetyt i masę. najrozsądniej pogrupować dzienną porcję jedzenia na kilka małych porcji i większość z nich zjeść w pierwszej 50 proc. dnia - kolacją może być ostatnim zjadanym daniem.

Jedz białko w kolejnymi posiłku

jedzenie białka poprawia humor i likwiduje uczucie głodu na niekrótki okres okresu. jest dużo korzystniejsze niż węglowodany i tłuszcze, których z kolei powinno się jeść znacznie mniej. Białko pozwala również w utrzymaniu masy mięśniowej i w spalaniu tłuszczu. Zatem jeśli chcesz utrzymać masę czy zmniejszyć wagę staraj się jeść białko występujące w prawidłowej żywności takiej jak chude mięso, odtłuszczone jogurty, chude sery, orzechy czy fasola.

Używaj przypraw

dodawaj przyprawy albo chilli do potraw. Dzięki temu zaspokoisz swoje kubki smakowe a twój mózg nie jest wołać od ciebie kolejnego jedzenia.

Wypełnij swoją kuchnię zdrową, dietetyczną pożywieniem

Miej zawsze pod ręką coś zdrowego co mogłoby być przekąską w razie napadu głodu. Uchroni cię to przed dzwonieniem po pizzę czy inne dania na wynos. To co zawsze powinno być w twojej kuchni to: alt2 mrożone jarzyny do kuchenki mikrofalowej, pełnoziarnisty makaron, odtłuszczone serki i jogurty, pomidory w puszce, grillowany kurczak, pełnoziarnista tortilla albo pita, sałata, marchewka.

W restauracji zamawiaj porcje dla dzieci albo jedz na małych talerzach

Zamawianie porcji dla dzieci jest wspaniałym sposobem na obcięcie kalorii i kontrolowanie ilości spożytego jedzenia. Innym trikiem jest używanie małych talerzy. Na małych talerzach zmieści się mniej jedzenia niż na wielkich a porcja jest wyglądać jak zazwyczaj.

Zamień szklankę makaronu na szklankę warzyw

Jedz mniej makaronów i chleba a więcej warzyw. Dzięki temu utrzymasz niską masę. Postępując w taki sposób możesz zaoszczędzić dziennie 100-200 kalorii. dopilnuj także na sosy do makaronów - zawierają więcej cukrów niż ci się wydaje.

Zawsze jedz śniadanie

Wydaje ci się, że zrzucisz wagę opuszczając śniadanie? Nic bardziej mylnego. eksperymenty dowodzą, że jedzenie śniadania w ciągu godziny od okresu przebudzenia może pomóc zmniejszyć wagę. Niejedzenie śniadania spowalnia metabolizm i sprawia, że jesteśmy później bardziej głodni, przez co w sumie zjadamy więcej. Pamiętaj także, aby śniadanie było zdrowe np. pełnoziarniste płatki, odtłuszczone mleko i owoc.

Włącz do diety błonnik

Błonnik pozwala w trawieniu, chroni przed zaparciom, obniża poziom cholesterolu i pozwala w utracie wagi. Większość ludzi dostarcza organizmowi jedynie połowę dziennego zapotrzebowania na błonnik. alt3 Aby czerpać korzyści z błonnika, kobiety powinny go spożywać dziennie w granicach 21-25 gramów, zaś faceci 30-38 gramów. Źródłem błonnika okazują się płatki z płatków owsianych, fasola, całe ziarna zbóż, ziarna różnych owoców i warzyw.

Oczyść kuchnię z tłustej i niezdrowej żywności

Jeśli masz lody, ciasta, batoniki, kupione sosy i słodzone przetwory to schudnięcie czy nawet utrzymanie wagi jest dość trudne. zredukuj z domu wszystkie pokusy poprzez wyeliminowanie czynników, których nie powinnaś jeść.

Waż się raz w tyg.

Osoby, które się często ważą dobrze sobie radzą z utrzymaniem wagi. ważne jednak aby ważyć się nie częściej niż raz w tyg.. wahania wagi będą spore w ciągu dnia i w czasie cyklu menstruacyjnego (u niewiast). Dlatego należy się ważyć często, jednak nie codziennie. najrozsądniej jest, jeśli będziesz się ważyć zawsze identycznego dnia w tyg., w jednakowym ubraniu i w jednakowym miejscu (czasami wystarczy lekko przesunąć masę w bok, aby wynik był inny).

Jedz więcej owoców i warzyw

najdogodniejsza dietę jest ta, w której je się więcej jedzenia a nie mniej. Jeśli będziesz jeść więcej owoców i warzyw wtenczas nie będziesz czuć głodu, bo te produkty okazują się bogate w błonnik i wodę, które zagwarantują ci uczucie sytości. Podjadanie jest alt4 dobre dopóki wybiera się zdrowe i małokaloryczne produkty.

Pij mniej piwa

Alkohol zawiera puste kalorie: kieliszek wódki ma 190 kalorii zaś butelka piwa 230-250 kcal. bo organizm człowieka nie jest w stanie świetnie spożytkować tych kalorii więc odkładają się one w postaci tłuszczu. Oczywiście dużo ludzi ma problem z odmówieniem sobie piwa w sobotę/niedzielę, jednak należy wiedzieć, że im więcej się pije, tym więcej się może wypić. oraz odwrotnie - im mniej się pije i rzadziej, tym skroń robi się słabsza. Zatem może warto zrobić sobie miesięczny odwyk od piwa, aby później jeden drink wystarczył nam na całą noc.

Żuj gumy bez cukru

zamiast sięgać po tłustą i słodką przegryzkę weź gumę do żucia bez cukru. Guma do żucia da ci świeży oddech, pomoże kontrolować głód i pozwoli zmniejszyć wagę.

Prowadź dzienniczek

Zwykły długopis i papier pozwolą ci zmniejszyć wagę a później utrzymać masę. Zapisywanie tego co się jadło w ciągu dnia sprawia, że bardziej uważamy na naszą jadłospis. Jedne z analiz wykazały, że osoby prowadzące dzienniczek przez 6 dni w tyg. schudły dwa razy tyle, ile osoby które go w ogóle nie prowadziły i te, które zapisywały co jedzą jedynie jednego dnia w tyg..

 

Zobacz też

Polecani Trenerzy Personalni

Escape Gra 


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness