Test na gibkość - jak go wykonać?

Test na gibkość - jak go wykonać?

Redakcja

2017-11-13

brak komentarzy

Bateria tekstów klinicznych składa się z 8 prób. eksperymenty kondycji fizycznej fizycznej zaleca się przeprowadzić w ciągu 2

dni, przy czym próby l. 2, 3 w 1, a 4, 5, 6, 7, 8 - w drugim dniu. Jeśli cały test stosuje się w ciągu je  test  na  rozciągnięcie  dnego dnia, wskazane bywa, aby wytrzymałość mierzyć na końcu. Ze sposobem wykonania poszczególnych prób należy dokładnie zapoznać badanego, prosto przed ich właściwym nałożeniem. Badany powinien ćwiczyć we właściwym stroju (krótkie spodenki, koszulka, tenisówki), po precyzyjnej rozgrzewce. Wszystkie próby i ich pomiary muszą być przeprowadzone ściśle według instrukcji.  l. sprint 50 m - próba szybkości biegowej: a) wykonanie  Na Test na gibkość znak Zachęcaliśmy Was już do wykonania badań wytrzymałościowych, więc dziś przyszedł pora na sprawdzenie swojej gibkości. Proponujemy Wam 2 szczególnie jasne oraz szybkie do wykonania testy. Skłon w położenia stojącej Najprostszym testem bywa skłon w położenia stojącej, który sprawdza przede wszystkim gibkość grzbietu oraz nóg, ale bywa miarodajny. Do testu nie potrzebujesz żadnych przyrządów. Pamiętaj wyłącznie, by przed wykonaniem skłonu, wykonać kilka ćwiczeń rozgrzewających całego ciała. i przystępujemy do sprawdzianu. ustaw się prosto ze złączonymi stopami. wykonaj płynny skłon w przód, nie zginając nóg w kolanach oraz zrób po kolei poniższe działań: chwyć obiema rękami za kostki nóg (słaba gibkość), dotknij palcami obu rąk palców stóp (mierna gibkość), alt2 dotknij palcami obu rąk gruntu (gibkość zasługująca na ocenę dostateczną) dotknij wszystkimi palcami gruntu, palce powinny być rozłożone (dobra gibkość), dotknij całymi dłońmi gruntu (szczególnie dobra gibkość), dotknij głową kolan (wybitna gibkość). W zależności

od tego, ile ćwiczeń jesteś w stanie wykonać, taka bywa Twoja gibkość. Skłon w siadzie

Do tego testu będziesz potrzebować miary krawieckiej albo taśmy do mierzenia oraz akurat wykonamy skłon, ale tym razem w położenia siedzącej. Przed testem zrób kilka ćwiczeń rozgrzewających. Usiądź na podłodze z wyprostowanymi nogami, a stopy rozstaw w odległości 25 cm od siebie. Pomiędzy stopami ułóż taśmę do mierzenia tak, by wartość 35 cm była dokładnie tam, gdzie kończą się pięty. Początek alt3 taśmy powinna być skierowany w stronę kolan, a jej wartość może rosnąć w stronę pięt. wykonaj skłon w przód oraz wyciągnij ręce jak najdalej przed siebie. Pamiętaj, by jedna dłoń spoczywała na drugiej. wykonaj trzy próby oraz zanotuj najdłuższą lokalizację, którą udało Ci się osiągnąć. obecnie porównaj własny wynik z tabelką, w której substancji wyrażone są w centymetrach: badania kondycji fizycznej kondycyjnej zaleca się przeprowadzać w ciągu dwóch dni, przy czym próby 1,2,3 w i, a 4,5,6,7,8 w drugim dniu. Jeśli cały test stosuje się jednego dnia, próby wytrzymałościowe powinno mierzyć się jako ostatnie. Ze sposobem wykonania poszczególnych prób należy dokładnie zapoznać badanego prosto przed ich nałożeniem. Uczestnik alt4 testu powinien ćwiczyć w odpowiednim ubraniu, po precyzyjnej rozgrzewce. Wszystkie próby i ich pomiary muszą być przeprowadzone według instrukcji.   Opis sposobu wykonania prób:   1. sprint 50 m – próba szybkości: a) wykonanie- na znak „na miejsca” testowany staje nogą wykroczną za linią startową w pozycji startowej wysokiej. później na znak „start” biegnie jak najprędzej do mety; b) pomiar- pora mierzy się z dokładnością do 1/10 sekundy. Liczy się wynik lepszy z dwóch wykonanych prób; c) uwagi- bieżnia musi być prosta, musi posiadać tory oraz znajdować się w świetnym stanie. Próby należy przeprowadzać w dobrych warunkach atmosferycznych; d) sprzęt i pomoce- stoper, lista badanych.      


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness