To pownnaś jeść podczas bolesnego okresu

To pownnaś jeść podczas bolesnego okresu

Redakcja

2017-06-12

brak komentarzy

miesiączka jest dla naszego organizmu niezbyt przyjemnym czasem. Czujemy się wtedy opuchnięte, mamy obrzęki i zaokrąglony brzuszek. psuje się też wygląd naszej cery, nasila się łojotok i spada odporność na infekcje. Do tego wszystkiego dochodzi nieraz ból podbrzusza, kiepski nastrój i… niepohamowana ochotę na słodycze.

Okazuje się mimo wszystko, że odpowiednia dieta może skutecznie złagodzić te przykre kłopoty. Co zatem jeść w czasie Miewasz bolesne miesiączki? Zobacz, co powinnaś jeść! menstruacje?

Menu na PMS

Jeśli dokucza ci zespół napięcia przedmiesiączkowego, musisz zlikwidować z diety nabiał, cukier i tłuszcze zwierzęce, a w zamian wprowadzić napoje mleczne fermentowane, regulujące pracę przewodu pokarmowego i artykuły bogate w magnez. Znajdziesz go m.in. w orzechach laskowych, świeżym szpinaku, czy bananach.

Przed miesiączką opłacalne dla organizmu jest również spożywanie elementów diety pełnoziarnistych i gotowanych warzyw. Ograniczeniu powinny za to ulec potrawy alt2 ostre, surowe owoce, kiszona kapusta, alkohol, mała czarna i słodycze.

Gdy dokucza ci napięcie w ciele i bolesność piersi, możesz przygotować sobie napar z 3 ziół: krwawnika, jasnoty białej i liści nagietka (po 1 łyżeczce każdego z ziół na szklankę). Czasami sprawdza się również napar z melisy.

Menu podczas menstruacje

Jeśli w czasie okresu posiadasz problemy z trawieniem (wzdęcia, biegunki, zatwardzenia) najlepiej zacznij dzień od alt3 lekkiego śniadania - wtedy twój żołądek powinno pracował prawidłowo. następne posiłki powinny być jedzone regularnie w mniejszej ilości. W taki sposób organizm powinno miał systematycznie dostarczaną porcję energii i składników odżywczych.

dietę podczas menstruacje musi być również pozbawiona elementów diety ciężko strawnych, które obciążają wątrobę. Organ taki jest odpowiedzialny wyłącznie za odtruwanie, ale przede wszystkim ochrania organizm kobiety przed nadmiarem estrogenu, którego zakres alt4 przed miesiączką jest podwyższony. Z tego względu w tych dniach warto ograniczyć potrawy wzdymające, np. strączkowe, jarzyny marynowane, tłuste i ostre mięsa smażone, sery żółte i topione i chipsy. W ich miejsce wybierz dania z nietłustych mięs, ryb, drobiu i gotowanych na parze warzyw. Pochodzący z nich błonnik nie powoduje wzdęć, za to oczyszcza organizm i dodatkowo daje uczucie sytości.

 

Zobacz też 

Kursy Pole Dance


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness