Trening z bólem mięśni. Przekonaj się, że nie warto

Trening z bólem mięśni. Przekonaj się, że nie warto

Redakcja

2017-06-26

brak komentarzy

Rozrywanie włókna to nic innego, jak adoptowanie się ludzkiego ustroju do bodźców treningowych. Powstałe mikrourazy objawiają się w postaci bólu mięśni. pojawia się on wskutek pobudzenia przez uszkodzone włókna mięśniowe receptorów bólowych znajdujących się w obrębie mięśnia. moment trwania bólu bywa różny. jest zależne od intensywności danego treningu i od stażu treningowego osoby trenującej. Ból mięśni może trwać od dwóch nawet do pięciu dni.


3. Dlaczego po intensywnym treningu bolą nas mięśnie?
Intensywność bólu zależy od stopnia mankamenty włókien mięśni. To z kolei zależy od ciężarów, którymi obciążaliśmy nasze Czy wolno ćwiczyć z bólem mięśni? ciało na treningu. Im większe obciążenie, tym większe zniszczenia. jednak to nie jedyny czynnik.

 

badania wykazały, że skurcze izometryczne (ulega zmianiom napięcie mięśnia, a nie długość) i ekscentryczne (rozciąganie mięśnia) sprawiają, że mankamenty włókien są dużo większe. To zaś przekłada się na dłuższy okres trwania bólu.

 

4. Zakwasy a potreningowe bóle mięśni
wielokrotnie potreningowy ból mięśni bywa nazywany zakwasami. okazują się to jednak dwa różne zjawiska, które nie mają ze sobą za bardzo dużo wspólnego. Potreningowy ból mięśni bywa następstwem mankamenty włókien mięśni, natomiast zakwasy i bóle, które wywołują, są wywołane czy ćwiczyć z zakwasami nagromadzeniem kwasu mlekowego o dużym stężeniu w pracujących mięśniach.


Mechanizm powstawania zakwasów bywa bardzo złożony. Powstaje w czasie niepełnego procesu spalania glukozy, czego wynikiem bywa powstawanie kwasu mlekowego w mięśniach. jest tak, kiedy krew nie nadąża z dostarczaniem tlenu i glikogen nie zostaje do końca rozłożony na wodę i dwutlenek węgla, przez co nie może wyzwalać potrzebnej energii podczas wysiłku fizycznego. Powstają wówczas mikrourazy i opuchlizna komórek mięśni.


duża zawartość kwasu mlekowego w pracujących mięśniach pobudza chemoreceptory, co skutkuje "pieczeniem mięśni". jednak bywa to uczucie, które trenujący siłowo szczególnie czy ćwiczyć z bólem mięśni lubią. Zakwasy, w przeciwieństwie do potreningowego bólu mięśni, mogą utrzymywać się maksymalnie do kilku godzin po zakończonym treningu. Kwas mlekowy bywa jednak bardzo szybko rozkładany w naszym organizmie - znika do 2 godzin po ćwiczeniach.


5. metoda na zakwasy
Wraz ze stażem treningowym, zakwasy są coraz rzadziej. istotne bywa jednak to, aby trening zaczynać od rozgrzewki. Dobór ciężaru bywa także istotny. Nie przesadzajmy z nim - dobierajmy go według własnych szans. Intensywność ćwiczeń starajmy się dostosować do siły mięśni.

 

Po skończonym treningu bywa bardzo istotne, aby nie przeprowadzać od razu do  trening a ból mięśni całkowitego wypoczynku, tylko wykonać "cool down" (wyciszenie ludzkiego ustroju przez rozciąganie i ćwiczenia oddechowe).

 
świetną metodą bywa także wykonywanie na zmianę treningu lekkiego z treningiem ciężkim (jeden dzień - trening lekki, drugi dzień - trening ciężki). Pozwoli to na odpowiedni rozwój i regenerację naszych mięśni.


6. Zakwasy - podsumowanie
Zakwasy to zjawisko, którego nie należy się bać. To naturalna kolej rzeczy. Będąc systematycznym w treningu, można przestać je odczuwać. Bardzo istotne bywa ; budowanie mięśni, dodatkowo odpoczynek, gdyż to on gwarantuje prawidłowy rozwój naszym mięśniom.

 

Zobacz też 

Sporty Walki Warszawa


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness