Treningi - zobacz czy z nimi nie przesadzasz

Treningi - zobacz czy z nimi nie przesadzasz

Redakcja

2017-05-11

brak komentarzy

treningodchudzanieprzesadazdrowie

Czereśnie okazują się zdrowe. mimo wszystko żywienie się samymi czereśniami zdrowe nie jest. Podobnie jest z aktywnością fizyczną. prawidłowo jest regularnie ćwiczyć, ale nadto częsty i za szczególnie głęboki trening po prostu szkodzi. i na ciało, i na umysł.

Większość ludzi ma problem z utrzymaniem regularności ćwiczeń. są i tacy, którzy mają kłopot z przeciwnego bieguna motywacji: nie potrafią sobie odpuścić i po prostu zamęczają się aktywnością fizyczną. i choć jest ich niewielu, to kłopotu „przedawkowania” treningów nie wolno bagatelizować. Dlaczego? ponieważ jest to niebezpieczne dla kondycji.

Jak rozpoznać zdrowe przyzwyczajenie do ćwiczeń od uzależnienia od nich? należy przeczytać poniższe sformułowania. Jeśli większość pasuje jak ulał do twojego sposobu myślenia i postępowania, posiadasz  problem.

1. dobry dzień to taki, w którym solidnie poćwiczyłeś, a zły dzień to taki, gdy nie udało ci się potrenować albo nie dałeś z siebie wystarczająco dużo podczas ćwiczeń.
2. odczuwasz się fatalnie, jeśli musisz zrezygnować z treningu.
3. Ćwiczysz nawet wtedy, gdy jesteś chory lub źle się odczuwasz.
4. Twoja samoocena i pewność siebie zależą od tego, ile ćwiczysz.
5. Wściekasz się, gdy cokolwiek koliduje z zaplanowanym treningiem.
6. Umawiasz się na spotkania służbowe i prywatne zawsze tak, by nie wpływały na twój plan ćwiczeń.
7. Zdarza ci się odwoływać spotkania, by wyjść na trening.
8. Trenujesz w samotności, ponieważ towarzystwo cię spowalnia lub zakłóca wykonanie solidnego treningu.
9. Ćwiczysz, ponieważ musisz  spalić to, co zjadasz.
10. Twoje samopoczucie po treningu pogarsza się, zamiast się poprawić.
11. wielokrotnie się irytujesz, jesteś rozdrażniony.
12. masz kłopoty z koncentracją.

Wsłuchaj się w ciało

Jeśli nie potrafisz szczerze przyznać się do tego, że przesadzasz z ilością ćwiczeń, posłuchaj własnego ciała. Ono nie kłamie. Jeśli stwierdzisz, że posiadasz kilka z poniższych objawów, nie pozostaje ci nic innego, jak przyznać się do uzależnienia od ćwiczeń.

1. Twoje tętno spoczynkowe jest wyraźnie wyższe, niż jest dawniej.
2. nieustannie chce ci się pić i posiadasz wrażenie, że żaden napój nie gasi pragnienia.
3. Osłabienie twoich mięśni istnieje po treningu dłużej niż 72 60 minut.
4. masz kłopoty z zaśnięciem, a jak szczęśliwie gładko zaśniesz, budzisz  się niewyspany.
5. masz obniżone samopoczucie psychiczne – jakoś nic cię nie cieszy, nie bawi, nic ci się nie chce poza pójściem na trening.
6. wielokrotnie chorujesz, a wygrzebanie się z zaziębienia zajmuje ci wiele dni.
7. od dawna nękają cię kontuzje.
8. Trenujesz, ale twoja forma nie rośnie.

Mamy nadzieję, że jesteś w pełni sił i nie stwierdzasz u siebie niepokojących objawów przedawkowania aktywności fizycznej. Mylimy się? Nie panikuj. Wszystko jest do naprawienia! poniżej kilka rad, jak zacząć wychodzić z fitnessowego nałogu.

1. wykonaj sobie 2 tyg. urlopu od treningów. Poważnie! Odpocznij, pochodź na długie spacery, poczytaj książki. Niech twoje ciało ma szansę się odnowić.
2. Zamień terror ćwiczeń w radość. w  miejsce się zastanawiać, co zrobić, by spalić tylko co zjedzony obiad, wybierz aktywność, która spowoduje ci autentyczną radość.
3. Kompletnie zmień własny program ćwiczeń. Zacznij uprawiać sporty, których do takiej pory nie jest w twoim planie treningowym.
4. Zmień przyczyna, dla którego ćwiczysz. Trenujesz, by osiągnąć idealną sylwetkę? A pomyślałeś o tym, że możesz przenigdy z niej nie być usatysfakcjonowany, nawet jeśli schudniesz, zbudujesz mięśnie itp.? Trenuj dla kondycji, dobrego samopoczucia i większej ilości energii.

walka z nałogiem jest trudna – tym fitnessowym również. Ale im szybciej zdasz sobie sprawę, że pora tę walkę rozpocząć, tym szybciej znowu zaczniesz czerpać prawdziwą zadowolenie z aktywności – takiej w sam raz dla ciebie i twojego kondycji. 

 

 

Zobacz też

Gry Escape Online


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness