Wartości odżywcze w sushi - wbrew pozorom nie jest tak pieknie

Wartości odżywcze w sushi - wbrew pozorom nie jest tak pieknie

Redakcja

2017-05-11

brak komentarzy

sushiwartości odżywczepotrawajapońska

Sushi to typowa japońska potrawa, zdobywająca coraz większą rzeszę fanów na całym świecie. uważana okazuje się za dość smaczne, niskokaloryczne i niezwykle zdrowe danie, idealne na wiele okazji... Czy mimo wszystko powinniśmy podchodzić do sushi w tak bezkrytyczny sposób?

Sushi - kalorie

Wydawać by się mogło, że sushi to posiłek niskokaloryczny, skoro jego podstawą okazuje się surowa ryba, ryż i warzywa. Okazuje się, że jedna, średnia rolka sushi może posiadać ok. 300–400 kalorii.

okazuje się to zależne od użytego gatunku ryby i tego, jak dużo ryżu znajdziemy w danej porcji sushi. Jeżeli w wybranej poprzez nas opcji dodatkami są śmietankowy serek, kremowy sos, majonez lub awokado – kaloryczność sushi może dodatkowo bardziej wzrosnąć. przyjmując, Jakie wartości odżywcze ma sushi? że podczas jednego jedzenia zjemy 4-5 rolek, całość przyniesie ponad 1500 kalorii, więc wcale nie tak mało.

Sushi - składników odżywcze

Prawdą nie okazuje się także wartość prozdrowotna sushi. Oczywiście ryby są dla naszego organizmu prawdziwą skarbnicą zdrowia, ale porcja, którą znajdziemy w jednej rolce sushi okazuje się niewielka.

Żeby dostarczyć organizmowi właściwą zawartość białka, musielibyśmy zjeść ich naprawdę wiele. Sushi to też dosyć duża dawka węglowodanów pochodzących z białego, zazwyczaj za bardzo rozgotowanego i dosładzanego cukrem ryżu.

Pamiętajmy, że standardowa porcja sushi może zawierać dosyć dużą zawartość soli, która nie wpływa świetnie na nasz organizm. Jeżeli chcesz, aby twoje sushi było naprawdę zdrowe, zdecyduj się na to, w którym alt2 zawartość ryby okazuje się największa, a głównymi dodatkami są niskokaloryczne warzywa.

Sushi - zagrożenia

trzeba też zwrócić uwagę na to, że sushi może jedynie nie być dla nas tak zdrowe, jak sądzimy, ale wręcz niebezpieczne. źródłem są surowe ryby, tradycyjnie wykorzystywane do zrobienia sushi. pomogą nawet niewielkie błędy przy ich przechowywaniu, aby stały się niebezpieczne.

Chodzi przede wszystkim o pasożyty, bakterie i metale poważne, które mogą znaleźć się w naszym jedzenia. W praktycznie wszystkich sytuacji samoistnie giną one w naszym przewodzie trawiennym, mimo wszystko mogą więc powodować silne zatrucia, wymioty, biegunkę i inne problemy żołądkowe.

Jedną z najchętniej występujących dolegliwości okazuje się anisakioza, pasożytnicza choroba objawiająca się dolegliwościami żołądkowymi i  href="https://portal.abczdrowie.pl/reakcja-alergiczna">reakcją alergiczną. Nieprawidłowo przechowywane mięso ryb może także zawierać obfite ilości histaminy. Jej nadmierne spożycie zagraża scombrotoksizmem wiążącym się ze spadkami ciśnienia, nudnościami, wymiotami, bólami głowy, gorączką, czy problemami w oddychaniu.

Sushi - jakie wybrać?

Czy należy zatem bez wyjątku zrezygnować z sushi? Z pewnością nie! można odpowiednio zatroszczyć się o nasze bezpieczeństwo. Przede wszystkim wybierajmy sprawdzone miejsca, w których zamawiamy sushi – na takiej potrawie nie warto oszczędzać.

Surowa ryba musi być odpowiednio schłodzona, aby były zachowane jej właściwości, a jednocześnie żeby była usunięta większość szkodliwych substancji. Pamiętajmy też, że procesu tego nie odtworzymy w naszych domach – zwykła chłodziarka nie da sobie rady z alt4 pasożytami w mięsie.

Wybierajmy mniej ryzykowne gatunki ryb – należą do nich ryby słonowodne i te pochodzące z hodowli. Jeżeli wybieramy gatunki oceaniczne, decydujmy się na te łowione w Atlantyku, gdyż posiadają mniej pasożytów. Przygotowując naturalne sushi, pamiętaj o zakupie ryb w sprawdzonym sklepie, z regularnymi dostawami preparatów. Użyj też hojnie wasabi – zawiera bezpieczne substancje, które zabijają szkodliwe bakterie.

Nie musisz rezygnować z sushi – jeżeli jesteś wielbicielem jego walorów smakowych, możesz spokojnie sięgać po nie raz na jakiś moment. Wybierz mimo wszystko sprawdzoną restaurację, kupuj jedynie najświeższe ryby i pamiętaj, że nie okazuje się tak zdrowe i niskokaloryczne, jak o nim mówią.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness