Warzywa z woka - czyli jak zrobić warzywa po tajsku?

Warzywa z woka - czyli jak zrobić warzywa po tajsku?

Redakcja

2017-11-13

brak komentarzy

substancje na 2 porcje: 1 mała albo średnia cebula 2 średnie albo olbrzymie marchewki nieduży brokuł albo 1/2 ogromnegowarzywa  po  tajsku

1 czerwona papryka 1/4 główki białej kapusty kilka mini kukurydz (ewentualnie) 2 łyżki oleju do obsmażania (np. ryżowego) 1 łyżka oleju sezamowego 2 łyżki sosu ostrygowego 1 łyżki sosu sojowego 2 łyżki wody 1 szklanka ryżu brązowego Przygotowanie: Ugotować ryż wg przepisu na opakowaniu (u mnie proporcje 1 szklanka suchego ryżu na 1,5 szklanki wody, zagotować, zmniejszyć ogień oraz później gotować poprzez 20 minut pod przykryciem z dodatkiem 1/2 łyżeczki soli) Pokroić cebulę w dużą paczuszkę, a obraną marchewkę w plastry. Brokuła dorzucić na lekko osoloną, gotującą się wodę na 2-3 minuty. Odcedzić. Pokroić paprykę oraz kapustę w dużą paczuszkę. 2 łyżki oleju (np. ryżowego) mocno rozgrzać na woku. Dodać cebulę oraz smażyć 2 minuty. Dodać marchewkę oraz smażyć dodatkowo 1 minutę (zazwyczaj mieszając). Dodać rozdzielone różyczki brokuła, kapustę. Smażyć dość krótko,  do czasu gdy warzywa będą miękkie. Wymieszać: 1 łyżkę oleju sezamowego, 2 łyżki sosu ostrygowego, 1 łyżkę jasnego sosu sojowego oraz 2 łyżki wody. Dodać do warzyw, wymieszać oraz smażyć dodatkowo poprzez chwilę cały pora mieszając. Przepis pochodzi ze strony: slodkokwasny.com Dania z woka ubóstwiam za to, że przygotowuje się je szczególnie szybko (ostatnimi czasy Warzywa z woka w swojej kuchni przygotowuje się jedynie takie dania). następną zaletą bywa to, że to danie jednogarnkowe, a wiadomo nie od dziś, że ja nienawidzę zmywać!  KURCZAK oraz warzywa Z WOKA Z MAKARONEM SOBA substancje: 2 biust z drobiu 3 łyżki sosu sojowego 2 łyżki octu ryżowego 1 niewielka łyżka papryki słodkiej w proszku sól pieprz 2 ząbki czosnku  1 papryczka chilli bez pestek 2 papryki czerwone  2 średnie marchewki 1 por 4 łyżki bambusa w zalewie pęczek cebuli dymki 200 g makaronu Soba  1/2 kubka gorącej wody mineralnej 1 łyżka brązowego cukru sok z 1 limonki   Filety myjemy dokładnie pod bieżącą wodą. Osuszamy je na ręczniku papierowym oraz siekamy wzdłuż na dość długie paski. Mięso przenosimy do miski. Dodajemy 1 łyżkę octu ryżowego, 1 łyżkę sosu sojowego, paprykę w proszku, szczyptę soli oraz pieprzu. Obtaczamjak  wykonać  warzywa  y mięso w marynacie. Odstawiamy całość do chłodziarki na 2-3 h. Na mocno rozgrzany wok wlewamy olej (2 łyżki). Rozgrzewamy go dość mocno oraz dokładamy posiekany ząbek czosnku oraz papryczkę chilli. jarzyny smażymy kilka minut na złoty kolor oraz zsuwamy je na brzeg woka. Dodajemy mięso. Smażymy je 4 minuty z jakiejkolwiek strony oraz więc zsuwamy je na brzeg żyły oraz tętnice. nastepnie dodajemy pokrojonego pora (w talarki), papryki alt2 czerwone oraz marchewki (w paski), bambusa oraz cebulę dymkę. jarzyny podsmażamy 5 minut. Makaron Soba przygotowujemy według przepisu na opakowaniu.jak  wykonać  tajskie  warzywa

Odcedzamy go oraz dokładamy do woka.

Mieszamy jarzyny z mięsem oraz makaronem. W kubeczku mieszamy wodę, pozostały sos sojowy oraz ocet ryżowy, cukier oraz sok z limonki. Sosem zalewamy danie w woku. Dusimy całość dodatkowo 5 minut. Gdy sos niemal w całości pozostanie wchłonięty danie bywa kupione. Kuchnia azjatycka słynie z tego, że bywa zdrowa. Może poza wyjątkiem potraw smażonych w głębokim tłuszczu, ale wszystkie dania rodzaju stir fry, czyli smażone w woku na niewielkiej ilości oleju, okazują się zdrowe oraz co więcej dość smaczne. ważne bywa, żeby tłuszcz świetnie rozgrzać przed wrzuceniem składniku oraz nieustannie oraz szybko mieszać, podrzucając wokiem produkty do góry (jakby się miało nerwowe skurcze ręki…). Smażyć można za długo, żeby nie pozbawić dania cennych składniku mineralnych oraz witamin. warzywa powinny pozostać chrupkie, chociaż oczywiście nie surowe. prawidłowo pokroić je na tzw. „zapałkę”, a nie ścierać na tarce – wtedy nie zmienią się w rozgotowaną papkę. nazbyt duże kawałki będą się z kolei długo smażyć, co spowoduje utratę ich odżywczych walorów. Jeżeli pewien człowiek nie ma woka, może spokojnie użyć głębokiej patelni albo ogromnego rondla, najrozsądniej z powłoką nieprzywieralną (hitem okazują się alt3 obecnie patelnie ceramiczne) albo żeliwną. Jeżeli pewien człowiek nie ma siły w rękach, żeby tego woka albo patelnie podrzucać, to oczywiście może użyć jakiegoś mieszadełka. Niemniej mieszać ; zazwyczaj, a smażyć krótko. Dlatego też wszystkie produkty należy sobie wcześniej przygotować oraz postawić w zasięgu ręki przy kuchence – tofu oraz jarzyny już pokrojone, a makaron czy ryż ugotowany. Olej, mimo, że daje się go mało, powinien być pozytywnej jakości oraz nadawać się do obsmażania w wysokiej temperaturze. Oliwa czy olej słonecznikowy będą się dymić oraz palić. najdogodniejszy bywa podobno olej sojowy albo z chipsów ziemnych (ale ja go nie mogę używać, ze względu na to że mam uczulenie na orzechy), nadaje się więc prosto u nas osiągalny olej rzepakowy (byle nie rafinowany). Jeśli a chodzi o sos sojowy, to należy wybrać taki bez konserwantów oraz glutenu (w wersji Bio) albo wcale go pominąć. Jeżeli pewien człowiek ma uczulenie na soję albo po prostu ma już jej dość, to może równie świetnie wykonać to danie bez tofu, wyłącznie z warzywami (nadal pozostaje smaczne, chociaż bywa niestety nieobarczone cennego białka). Nie trzeba też panicznie szukać po sklepach wszystkich warzyw podanych w poniższym przepisie – jeżeli czegoś nie ma, można pominąć albo użyć wybranego zastępstwa. W przypadku użycia mrożonych warzyw (czego należy jednak alt4 w miarę możliwości unikać, ze względu na to że okazują się zasadniczo nieobarczone wszelkich składników odżywczych), to przed wrzuceniem ich do woka należy je rozmrozić. Ja z mrożonki używam wyłącznie groszku cukrowego oraz fasolki szparagowej, ale wolę raczej poczekać na czas oraz posiadać je świeże. substancje przy stir fry należy dorzucać w podanej w przepisie kolejności – tzn. najpierw przyprawy, potem składnik białkowy (tofu), a nastepnie jarzyny, które smażą się krótko. Makaron albo ryż dorzuca się już ugotowane, pod

sam koniec obsmażania. dawać należy natychmiast. Makaron albo ryż przygotowujesz zgo

dnie z informacją na opakowaniu (makaronu chińskiego zwykle się nie gotuje, wyłącznie zalewa wrzątkiem, natomiast ryż brązowy gotuje się długo – ok. 30-40 min.) W woku albo na głębokiej patelni mocno rozgrzewasz olej oraz wrzucasz cebulę, imbir, czosnek oraz chili. Smażysz, intensywnie mieszając, ok. 2 minuty, aż cebula zmięknie. Wrzucasz tofu oraz smażysz kilka minut, aż się lekko zrumieni. potem wrzucasz jarzyny oraz smażysz, aż zmiękną, ale nadal pozostaną jędrne (ok. 7 min.). Cały moment intensywnie mieszasz. Na koniec wlewasz sos sojowy oraz sok z cytryny albo ocet ryżowy, wrzucasz posiekaną dymkę oraz doprawiasz do smaku kilkoma kroplami oleju sezamowego albo uprażonymi ziarnami sezamu. warzywa z tofu mieszasz dokładnie z makaronem albo ryżem. Jak podajesz: od razu  najrozsądniej z pałeczkami.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness