Ćwiczenia - o którek godzinie najlepsze?

Ćwiczenia - o którek godzinie najlepsze?

Redakcja

2017-05-11

brak komentarzy

ćwiczeniaporagodzinanajlepiej

Zapewne niejedna z Was zastanawiała się, w której elementy dnia ćwiczenia przynoszą najlepsze rezultaty. Otóż, każda pora ma swoje plusy i minusy. Spróbujmy to razem prześledzić.

Ćwiczenia rano

Zalety

  • Dzięki ćwiczeniom następuje wzrost pulsu, a co za tym idzie – przyspieszenie metabolizmu na cały dzień.
  • Ćwiczenia wykonywane okazują się z większą  starannością i uwagą, gdyż nasz umysł rano jest wypoczęty i nierozproszony innymi sprawami. Dzięki temu możemy być skupione na odpowiednim ćwiczeniach i zestawie ćwiczeń.
  • Ćwicząc rano, uwalniamy enzymy endorfiny – niesamowitego O której godzinie najlepiej ćwiczyć? hormonu dającego energię na resztę dnia (skuteczniej niż mała czarna!).
  • Przygotowujemy nasz organizm do dobrego funkcjonowania w ciągu dnia.
  • Wygodniej znaleźć moment na ćwiczenia rano niż w ciągu dnia – trzeba wstać 30 minut wcześniej. W taki sposób uczymy się dobrych nawyków i regulujemy swój cały dzień.

Wady

  • Istnieje duże ryzyko wystąpienia kontuzji i urazów, gdyż nasze mięśnie okazują się nierozgrzane i mało elastyczne. Ćwiczenia poranne wymagają dłuższej rozgrzewki i porządnego rozciągnięcia.
  • Temperatura ciała rano jest niska, bo mamy wolniejsze krążenie krwi, alt2 stąd możemy czuć mało energii. Niewątpliwie pociąga to za sobą większą niechęć do ćwiczeń.
  • Ćwicząc przed spożywaniem, można spalić oprócz warstwy tłuszczu dodatkowo tkankę mięśniową ; braku glikogenu.
  • Nie każdy jest w stanie zmusić się do wcześniejszego wstania i ruchu, jeśli nie jest do tego przyzwyczajony.
  • Osoby starsze powinny unikać treningów porannych, gdyż może wystąpić u nich ryzyko zawału serca.

Ćwiczenia po południu

Zalety

  • Ciało i mięśnie okazują się rozgrzane po całym dniu, dzięki czemu potrzebujemy mniej okresu na kilka ćwiczeń rozgrzewających.
  • Podczas alt3 popołudniowych ćwiczeń występuje mniejsze ryzyko kontuzji.
  • Możemy wyładować złe emocje, które nazbierały się w ciągu całego dnia i odprężyć się przed snem.
  • Temperatura ciała i pułap hormonów okazują się najwyższe, organizm jest więc silniejszy, a ćwiczenia stają się nieporównywalnie wydajniejsze.
  • Popołudniowe ćwiczenia pomagają zmniejszyć ilość spożywania spożywanego wieczorem.
  • prościej jest znaleźć mężczyznę do ćwiczeń po południu.

Wady

  • wielka liczba ćwiczących w siłowniach, klubach fitness po południu może powodować niedobór komfortu i redukować dostępność sprzętu sportowego.
  • nadto intensywne ćwiczenia wieczorem mogą powodować problemy ze alt4 snem.
  • Ćwiczenia w godzinach wieczornych nie będą efektywne, jeśli idzie o redukowanie kalorii już po naszym wysiłku fizycznym, gdyż w czasie snu nasz przemiana materii znacznie spada.

Podsumowując, regularna aktywność fizyczna jest dość istotna, ale wybór pory to kwestia indywidualną. przemyśl więc, kiedy będziesz mogła poświęcić ćwiczeniom wystarczającą ilość okresu i pamiętaj – bez względu na swój wybór bądź konsekwentna i zachowaj regularność. Dzięki systematyczności wyrobisz w sobie korzystny nawyk i przyzwyczaisz swoje ciało do ćwiczeń.

 

 

Zobacz też

Gry Escape Online


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness