Święta - jak nie dodać sobie kilogramów!

Święta - jak nie dodać sobie kilogramów!

Redakcja

2017-05-05

brak komentarzy

świętajedzeniedietaaktywność  fizycznazasadykaloriewaga

Mazurek, sernik, faszerowane jajka, czekoladowe zajączki, kiełbasa, żurek i inne świąteczne rarytasy. tylko cieszą nasze podniebienie, lecz również szkodzą. jak? Ciężkostrawne i tłuste potrawy obciążają układ trawienny, słodkie ciasta dodają nam sporej nadwyżki energetycznej, która prędzej czy później zamieni się w tłuszcz.

1KG=7000KCAL

Spokojnie, nadwyżka energii przyjęta w trakcie świąt nie od razu zamieni się w tłuszcz. ponieważ na stworzenie 1kg tłuszczu organizm potrzebuje mniej więcej 7000kcal (zapotrzebowanie energetyczne przeciętnego człowieka wynosi mniej więcej 2000kcal). Odwrotnie jest też w przypadku kiedy Święta, święta i po świętach... a w pasie kilka dodatkowych centymetrów. Zobaczcie jak tego uniknąć chcemy taki 1kg zrzucić, w tej sytuacji musimy spalić aż 7000kcal. Spokojnie, to tylko cyferki i tylko waga. najistotniejsze jest abyś po świętach wrócił do poprawnych nawyków żywieniowych i aktywności fizycznej. Ubierz buty i pójdź pobiegać, a założę się, że przestaniesz pamiętać o dowolnych cyferkach . Skup się na ruchu i podstawowych zasadach, których musisz przestrzegać chcąc zdrowo i stopniowo wrócić do wagi sprzed świąt.

poniżej 5 zasad, które ułatwią ci zarówno zrzucić świąteczne kilogramy, jak i nie przybrać wagę w trakcie świąt.

1. BIEGAJ I ćwicz

Profitów z aktywności fizycznej poświątecznym lenistwie i dietetycznych grzechach jest mnóstwo. Jeżeli w miejsce kolejnego porcji ciasta czy alt2 drzemki wybierzesz spacer na rześkim powietrzu, siłownie lub bieg na pewno nie pożałujesz. dobrze się ruszyć jedynie w celu zgubienia świątecznych kilogramów, dodatkowo dla kondycji. Ruch przyspieszy przemiana materii, pobudzi krążenie, dotleni mózg, spali kalorie i pojawią się endorfiny. Nie musisz męczyć się 1h treningiem na siłowni czy 15km biegiem, wystarczy 30-45 minut poświęconych na spokojne rozbieganie, ćwiczenia gimnastyczne czy yoge.

2. w miejsce alkoholu WODA

Alkohol jest dość kaloryczny i najdogodniej nie ulegać pokusie nawet w święta. zamiast kalorycznej nalewki, wina czy innego trunku postaw na czystą wodę.

Chcąc neutralizować organizm z toksyn nagromadzonych podczas świąt musimy wypijać duże ilości wody mineralnej (2-3l). alt3 Woda wypłukuje szkodliwe substancje z ludzkiego ustroju. Picie wielkich ilości wody mineralnej zmniejszy Twój apetyt i przyspieszy przemiana materii. Rano postaw na ciepłą wodę z cytryną . Dlaczego? Cytrusy zawierają związki odpowiadające za zmniejszenie poziomu insuliny, co przekłada się na przyspieszenie przemiany metabolicznej. Ciepła woda z cytryną przyspieszy Twój przemiana materii i rozbudzi organizm z rana.

3. niedużych 5, 6 pokarmów w miejsce 3 sporych

Nie nastawiaj swojego ludzkiego ustroju na tryb oszczędzania. dzieje się tak kiedy jesz mało dań, ale są one zdecydowanie wyższych formatu. Jesz rzadziej, ale automatycznie więcej. Postaw na 5,6 niewielkich i zbilansowanych dań o regularnych porach. Uspokoi to Twój rozregulowany alt4 przemiana materii i przyspieszy spalanie kalorii.

4. JEDZ BIAŁKO NA ŚNIADANIE

Będąc w okresie Świąt Wielkanocnych mamy świetną możliwość jedzenia jajek. Idealną porą na białkowe artykuły jest śniadanie. Wysokobiałkowe śniadanie wspomaga spalanie tłuszczu.

5. NIE OBJADAJ SIĘ NA NOC

Wieczorne podjadanie poświątecznych resztek to zabójstwo dla naszego metabolizmu, który wieczorną porą jest po prostu wolny. Jeden skrawek ciasta, trochę żurku i dodatkowo mazurek. W ostateczności skazujemy nasz organizm na nocną walkę, a w nocy powinniśmy się przede wszystkich odżywić i wyspać.  Organizm w nocy musi mieć możliwość skupienia się na regeneracji, odbudowie i rozwoju poprawnych komórek ciała. Pamiętaj o regule jedzenia kolacji, najpóźniej 2-3h przed snem.

 

Zobacz też

Gry Escape Room


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness