Święta na diecie - jak je przetrwać

Święta na diecie - jak je przetrwać

Redakcja

2017-05-05

brak komentarzy

jadłospisświętaodchudzaniepostanowieniaświąteczny  stółkalorie

Zrezygnować z tradycyjnych przysmaków, czy na kilka dni zapomnieć o diecie? Jak przetrwać święta i nie przytyć?

Przestrzeganie diety bywa trudne codziennie, a co dopiero podczas Świąt, kiedy na stole pojawiają się nasze ukochane dania. Do tego w dużych dawkach i zazwyczaj przyrządzone według tradycyjnych staropolskich przepisów. Kilkudniowe ucztowanie może mimo wszystko negatywnie odbić się na naszym zdrowiu oraz sylwetce. Czy zatem jednym sposobem na uniknięcie dodatkowych centymetrów w pasie okazuje się rezygnacja z tradycyjnych Jak przetrwać święta na diecie? 13 najważniejszych zasad przysmaków? – kuracja dietetyczna nie musi wykluczać kosztowania świątecznych specjałów. Jeśli podczas przygotowywania i spożywania potraw będziemy pamiętali o najważniejszych zasadach zdrowego odżywania, nie musimy obawiać się niechcianych kilogramów. Świąteczne menu należy odpowiednio wcześniej zaplanować – mówi Zofia Urbańczyk, dietetyk Natruhouse. Jeśli mamy obawy, czy świąteczne menu nie pokrzyżuje naszych planów związanych ze szczupłą sylwetką albo nie zaprzepaści osiągniętych już rezultatów, zawsze dobrze poprosić o pomoc dietetyka. Specjalista doradzi nam, jak zaplanować jadłospis, poleci przepisy na lekkostrawne dania i udzieli praktycznych wskazówek, dzięki którym będziemy przyswoić na co możemy sobie pozwolić, a co lepiej ograniczyć.

kaloryczne alt2 pułapki na świątecznym stole

capsules Dr Farin Man

zamiast rezygnować z ulubionych potraw, takich jak bigos, pierogi czy barszcz, należy przygotować je w mniej kaloryczny sposób. Unikajmy przede wszystkim obsmażania potraw (mięs, pierogów, ryby), zwłaszcza na głębokim tłuszczu, wybierając zdrowsze metody obróbki – pieczenie albo gotowanie. Odstawmy również niezdrowe dodatki w postaci boczku albo skwarków. Przyrządzając klasyczny bigos możemy zamienić proporcje i dodać więcej  chudego białego mięsa. – Osoby będące na diecie powinny uważać na dodatkowe węglowodany – ziemniaki czy kluski, które lepiej zamienić na większą porcję surówki. Do jej zrobienia zamiast śmietany czy majonezu wybierzmy np. jogurt organiczny. alt3 Kaloryczną pułapka okazują się również alkohole i słodkie napoje, głównie te gazowane. Zastąpmy je szklanką płynu mineralnej z cytryną albo filiżanką czerwonej herbaty – zwiększa poziom dietetyk. Pamiętajmy też, że nie wszystkie świąteczne dania okazują się bombą kaloryczną. Bez wyższych strachu możemy sięgać np. po pierogi z kapustą i grzybami, czysty barszcz z buraków przygotowany na wywarze z samych warzyw oraz odpowiednio przyrządzone ryby (ugotowane, pieczone albo z grilla). Do tych najzdrowszych zalicza się m.in. karpia, dorsza, śledzia albo łososia.

Nie rezygnuj z prawidłowych nawyków żywieniowych

Podczas świątecznych dni dobrze szczególnie pamiętać o właściwych nawykach żywieniowych. alt4 Chcąc spróbować licznych potraw, nakładajmy na talerz mniejsze porcje, a pomiędzy kolejnymi posiłkami róbmy sobie przerwy. – Zdecydowanie złym pomysłem okazuje się głodzenie się poprzez cały dzień, aby później zjeść więcej. Nawet jeśli uroczystość istnieje do późnych godzin wieczornych, ostatni posiłek powinniśmy zjeść 3-4 60 minut przed snem, żeby nadmiar skonsumowanych kalorii nie zamienił się w tkankę tłuszczową. duże wartość ma również odpowiednie łączenie potraw – mając chęć na coś słodkiego, nie decydujemy się na deser zaraz po sycącym obiedzie – przekonuje dietetyk Naturhouse. Po rodzinnej uczcie dobrze udać się na dłuższy specer.

 

Zobacz też

Gry Escape Room


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness