Wiosenna dieta oczyszczająca - poczuj się lekko!

Wiosenna dieta oczyszczająca - poczuj się lekko!

Redakcja

2017-08-01

brak komentarzy

Co powiesz na detoks trzydniowy? Detoks brzmi dziwnie i trochę groźnie i tak jakość nieodwracalnie, fakt? mimo wszystko nadciąga czasem taki okres, u mnie przyszedł zupełnie niedawno, gdy człowiek ma ochotę wziąć pewną szczotkę i posprzątać wszystkie zakurzone kąty swojego… ludzkiego ustroju. w miejsce jednorazowych zrywów i obietnic, że od najbliższego poniedziałku to ja… poprosiłam o pomoc dietetyczkę Eweliną Bartniak ze Studia Sante. Przyjrzałyśmy się bliżej detoksowi i postanowiłyśmy go nieco oswoić.   O co chodzi w tym całym detoksie? co roku, wraz ze spożywaną pożywieniem, wypijaną wodą i wdychanym powietrzem, organizm człowieka wchłania od 4 do 7 kg różnych toksyn środowiskowych. Brzmi nieprzyjemnie, a jeśli ; uświadomimy sobie, że mogą się one kumulować w warstwach, negatywnie rzutując na nasze samopoczucie ruchowe i psychiczne, ; na prezencję skóry, włosów i paznokci, to włącza się u mnie nieodparta potrzeba zrobienia z tym prawidłowo! zestaw  dań  dieta  oczyszczającanarządami, które okazują się odpowiadające za naturalną detoksykację okazują się: wątroba, nerki, jelita i skóra. prawidłowo zatem wspomóc ich pracę zmieniając swoją zestaw dań!

Jeśli jednak tak jak ja jesteś osobą pracującą, osobą z mnóstwem naddanych obowiązków poza pracą zawodową,

Garcinia SLM Dizałanie

osobą, która wolnego okresu ma tyle co nic, no wiesz taką zwyczajną osobą, a nie telewizyjną gwiazdą, która ze swojego detoksu zrobi show, straci, wypięknieje i dodatkowo jej za to zapłacą, to trzeba to jednak zaplanować i wykonać z głową. Jak nie wykonać sobie krzywdy, czyli kilka prostych zasad detoksu dla początkujących. 1. Wybierz odpowiedni okres.  prawidłowo, jeśli zaczniesz w sobotę/niedzielę, gdy masz więcej okresu i możesz się skupić na sobie. 2. Na początek będą wystarczające 3 dni, jeśli masz ochotę i zapał i silną motywację, przedłuż swój detoks do tygodnia, ale nie dłużej. Trzy dni to niewiele, ale zaręczam, że poczujesz się zdecydowanie lżejsza, poczujesz, że zrobiłaś dla siebie coś dobrego i mam nadzieję, że zechcesz to dobre samopoczucie przedłużyć, wliczając na stałe do swego życia małe, Detoksująca dieta na wiosnę pozytywne modyfikacje :) 3. Postaw na rośliny. Twoimi towarzyszami poprzez te 3 dni niech będą wyłącznie jarzyny, owoce i zioła. Moc minerałów i witamin wspomoże organizm w neutralizacji i wydalaniu toksyn. Błonnik oczyści jelita ze złogów i wpłynie korzystnie na skład mikroflory jelitowej. 4. Pij wodę! To bywa absolutny mus, bez tego detoks możesz sobie wsadzić do kieszeni. zero 2 litry dziennie płynu mineralnej niegazowanej, np. z dodatkiem cytryny. 5. Nie używaj używek ;) wyklucz kofeinę, czarną herbatę, alkohol, papierosy, czekoladę (to chyba do mnie). wypróbuj poprzez taki okres soli, cukru i tłuszczu. Zapomnij o żywności wysokoprzetworzonej, o frytkach, chipsach,dieta  oczyszczająca  przepisy  słonych paluszkach i innych niewinnych przyjemnostkach dnia codziennego. Detoks i co dalej?

Trzy dni przeminęły jak z bicza strzelił. wagę zapewne z 1,5 kg mniej, w spódnicy odczuwalny przyjemny luz, a w myślach kłębią się pytania – co dalej? A dalej bez spiny, powoli wprowadzasz inne produkty – produkty zbożowe, takie jak kasze, ciemny ryż, pieczywo z mąki z pełnego przemiału, produkty mleczne takie jak kefir, jogurt, pieczone w folii albo ugotowane chude mięso i ryby. Unikasz w miarę możliwości składników kuracji odchudzającej wysokoprzetworzonych i zastanawiasz się, czy taki przyjemne, lekkie samopoczucie nie mogłoby pokonywać dłużej… Rozpiska, czyli konkrety. Poniżej przykładowy zestaw dań, szalenie przykładowy, to okaże się dla Ciebie jedynie inspiracja. Chodzi  o ogólne zasady, żebyś szybko złapała, na czym ta zabawa polega. Jeśli nie cierpisz selera, zastępujesz go kapustą, jeśli brukselka to Twój wróg, zamiast niej wcinaj marchewkę. Pamiętaj, że istnieją też mrożonki, które będą Twoim sprzymierzeńcem teraz, gdy na warzywnych grządkach zalega śnieg i hula wiatr. Polecam też nowiutko wyciskane  soki, którymi ja np. zastępuję sobie drugie śniadanie albo posiłek wieczorny. Mój ukochany sokowy zestaw to burak, marchewka i seler naciowy :)   Niestety zarówno z powietrza, ; z pożywienia do naszego ludzkiego ustroju codziennie dostają się toksyny. codziennie raczej nie zauważamy jakoś szczególnie ich obecności, gdyż alt2 organizm stara się je na bieżąco usuwać. jednak w okresie zimy toksyn może kumulować się więcej, gdyż nasze pożywienie bywa mniej odżywcze i bogate w wit. (które mogą pomagać w usuwaniu niekorzystnych składniku z ludzkiego ustroju), a aktywność fizyczna okazuje się często niższa w tym czasie. Wiosna zatem to doskonały pora, aby doprowadzić organizm do jak najlepszej kondycji fizycznej i pozbyć się zalegających toksyn. Jak zacząć? Detoksykację ludzkiego ustroju zaleca się zacząć od wykluczenia niekorzystnych składniku, jak na przykład alkohol, papierosy, zbyt wielka dawka słodyczy, składniki takich jak fastfood, napoje gazowanie itp. produkty te nie wpływają pozytywnie na nasze zdrowie, okazują się także źródłem licznych składniku, które mogą zaburzać prawidłową pracę naszego ludzkiego ustroju. Aby detoksykacja była skuteczna zaleca się także zatroszczyć się o odpowiednią porcję snu. Organizm niewyspany i wycieńczony okaże się działał mniej skutecznie podczas procesu oczyszczania. Co jeść? Detoks polega na wprowadzeniu do leczeniu odchudzającej większej ilości składników jak najbardziej wartościowych, bogatych w wit. i składniki mineralne, które będą wspomagać organizm w oczyszczaniu z toksyn. Niektóre leczeniu odchudzającej oczyszczające zakładają, aby poprzez kilka dni żywić się jedynie warzywami i owocami i sokami z nich. zestaw dań taką mogą użyć tylko osoby w pełni zdrowe i nie może ona pokonywać zbyt długo. bogate w wit. i składniki mineralne menu roślinne tylko uzupełnią niedobór tych składniku, ale także usprawnią przemiana materii i pracę układu pokarmowego. Zawarty w nich błonnik pomoże neutralizować jelita z nagromadzonych w nich złogów resztek pokarmowych. Wysoka porcję antyoksydantów zawarta w owocach i jarzynach pomoże w bitwie z wolnymi rodnikami, które okazują się wynikiem sytuacji stresogennych, palenia papierosów czy wdychania składniku toksycznych z powietrza. kuracja dietetyczna detoksująca okazuje się też świetnym wstępem do leczeniu odchudzającej odchudzającej, gdzie część warzyw i owoców trzeba już zastąpić innymi grupami składników, m.in. chudym mięsem, nabiałem, rybami, i cukrowymi złożonymi w postaci np. kasz, makaronów i razowego pieczywa i pełnowartościowymi tłuszczami.

Co alt3 pić? ;

detoksującej istotną rolę odgrywa także woda. Oczyszcza ona cały organizm, wzmacnia w usuwaniu toksyn i wiosenny  detoksprzywraca równowagę elektrolitową. Jej picie w ciągu dnia musi wynosić ok. 1,5-2 l. Do płynu trzeba także dodawać wyciśnięty sok z cytryny. bogata w witaminę C cytryna wykazuje właściwości antyoksydacyjne i przeciwzapalnie, a dla ludzi, które mają problem z picem samej płynu, urozmaici jej odczucie smakowe. prawidłowo także dotknąć po soki owoce i warzywne, które okazują się multiwitaminową bombą i sprzyjają usuwaniu toksyn z ludzkiego ustroju. tymczasem, aby uniknąć nadmiaru kofeiny, w miejsce kawy możemy pić ;. herbaty z mniszka lekarskiego, łopianu czy skrzypu polnego mają oddziaływanie oczyszczające i moczopędne, dzięki czemu przyspieszą usuwanie toksyn z naszego ludzkiego ustroju. Czy ćwiczyć? Aktywność fizyczna okazuje się dobra na wszystko. Nie znaczy to jednak, że na diecie detoksującej należy się forsować. okresie lepsza okaże się raczej umiarkowana aktywność. Spacer na rześkim powietrzu, jazda na rowerze albo ćwiczenia fitness na siłowni sprawdzą się szczególnie świetnie. Zawsze też trzeba poćwiczyć w domowym zaciszu. Ćwiczenia ruchowe pobudzają układ krążenia, dzięki czemu organizm szybciej się oczyszcza. Mamy wiosnę pełną parą! Jeśli dodatkowo nie zrobiliśmy wiosennych porządków w organizmie to najwyższy okres. detoksykację ludzkiego ustroju to nie dziwactwo ani wymysł, lecz wymóg czasów w jakich przyszło nam żyć. najdogodniej wybrać sobie weekend by zacząć neutralizację.

Może ono pokonywać tylko 3 dni

(weekendowy detoks), może pokonywać 7 albo 14 dni ; i dłużej – zależnie od indywidualnych potrzeb. Zazwyczaj nikomu nie okazuje się potrzebny detoks trwający dłużej niż 6 tygodni (ok. 40 dni). Co jeść i pić podczas oczyszczania?   poniżej 20 pokarmów które ułatwią usuwanie szkodliwych toksyn z ludzkiego ustroju. 1. Owoc granatu. treściwy w antocyjany, drogocenne antyoksydanty nadające ziarenkom śliczną rubinową barwę. Antocyjany chronią nasze DNA przed uszkodzeniami i stanami zapalnymi, przywracają wigor i działają odmładzająco.   2. Rukola. nieduże listki okazują się ciemnozielone i pełne chlorofilu. okazuje się to warzywo z rodziny krzyżowych, do których alt4 należą m.in. kapusta, brokuł czy kalafior. Jak wszystkie krzyżowe posiada w składzie sulforafan, molekułę o niezwykłym potencjale przeciwnowotworowym. Luteina i zeaksantyna natomiast działają odmładzająco na skórę i chronią wzrok.   3. Czosnek. treściwy w związki siarki, służy w wytwarzaniu glutationu, służy też wymiatać szkodliwe bakterie i drożdże z uwagi na silne oddziaływanie antybakteryjne.   4. Algi (dulse, nori, wakame, kelp). Zawarty w nich jod służy wyregulować przemiana materii. Dodatkowo zasobne w chlorofil i alkalizujące minerały: wapń, magnez i potas.   5. Cytryna. Niezbędna na rozpoczęcie dnia (sok z 1/2 cytryny na szklankę letniej płynu).

Alkalizuje, rozbudza ruchy perystaltyczne jelit,

dostarcza wit. C i bioflawonoidów (ma je przede wszystkim w skórce).   6. Jabłka. Pełne błonnika w obydwu postaciach: nierozpuszczalny i rozpuszczalny (pektyna), które chłoną toksyny jak gąbka i wymiata je poprzez układ układ pokarmowy.   7. Kapusta biała. Posiada drogocenne antyoksydanty – glukozynolany, mające silne oddziaływanie przeciwnowotworowe. Ma dużo wit. C i K, a kalorii tyle co nic. Aby wykorzystać jej pełen potencjał antyoksydacyjny należy jadać ją na surowo (surówki, soki). Bigos nie okazuje się najlepszym pomysłem, podobnie jak prezydencka kapuściana zupa.   8. Quinoa. posiada w składzie wszystkie białka egzogenne i dużo białka, okazuje się podobnie odżywcza jak np. mięso, lecz dużo od niego zdrowsza. Na uwagę zasługuje sporą zawartość aminokwasu lizyny, niezbędnej do odnowy komórek ciała. Nie zakwasza ludzkiego ustroju.   9. Trawa pszeniczna. całkowita chlorofilu, białek, witamin, minerałów i enzymów. Pierwszorzędny odkwaszacz i odtruwacz! x 10. Migdały. bogate w witaminę piękności czyli wit. E, białko, błonnik i kwasy tłuszczowe ; magnez, wapń, żelazo i fosfor. trzeba chrupać na surowo albo wykonać mleko migdałowe do smoothies, a pulpę zjeść z dodatkiem np. borówek.   11. Awokado. Zdrowe tłuszcze, mnóstwo błonnika, minerałów i witamin.   12. Borówki. wielka zawartość silnych antyoksydantów (szczególnie antocyjanów) i wit. C. Chronią przed wolnymi rodnikami, pomagają w wytwarzaniu glutationu, chronią przed dolegliwościami serca, kataraktą, chorobą Alzheimera, alergiami, cukrzycą i różnymi rodzajami nowotworów.

 

 

Zoabcz też 

Gumowe bransoletki z napisami

Gocce per dimagrire


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness