Z tymi 7 poradami nie przytyć święta jest banalnie proste!

Z tymi 7 poradami nie przytyć święta jest banalnie proste!

Redakcja

2017-05-05

brak komentarzy

poradydietaodchudzanieświętatyciesmakowite  potrawy

Smakowite świąteczne potrawy zachęcają do konsumpcji. Wizyty u rodziny oraz znajomych także sprzyjają sięganiu po następną porcję ciasta albo inne pełne kalorii przekąski. opłaca się mimo wszystko pamiętać, że tydzień nieograniczonego posiłków może przysporzyć dodatkowych kilogramów. Nie oznacza to oczywiście, że świątecznych smakołyków należy się bezwzględnie wystrzegać. Osoby, które próbują zrzucić wagę albo utrzymać prawidłową wagę, powinny mimo wszystko podczas świątecznych dni zwracać uwagę na to, co oraz w jakiej ilości trafia na ich talerz.

nie przesadzaj z tłuszczem
Tłuszcz to w szczególności kaloryczny składnik menu, nie powinien dostarczać więcej niż 30% energii w całodziennej racji pokarmowej. Część tradycyjnych świątecznych przysmaków spróbuj 5 rad, jak nie przytyć w święta zatem przygotować w wersji dietetycznej. Smażenie zastąp gotowaniem, duszeniem bez obsmażania, pieczeniem na rożnie albo w rękawie foliowym. Jeśli zdecydujesz się na potrawę smażoną zrezygnuj przynajmniej z panierki, to właśnie ona wchłania najwięcej tłuszczu. w miejsce majonezu do wykonania dipów wykorzystaj jogurt, a zupy oraz sosy przyrządzaj na bazie lekkiego wywaru z włoszczyzny. 

uważaj na kalorie ukryte w napojach
Kalorie, znajdujące się w płynach, stale niepostrzeżenie trafiają do naszej diety. Słodkie napoje gazowane oraz soki owocowe mogą zawierać ich nawet ponad 400 w jednym litrze. dobrze zatem, aby podstawowym płynem, który gasi pragnienie była woda. Pamiętaj, że napoje alkoholowe to także bogactwo dodatkowej energii, 1 g czystego etanolu dostarcza aż 7 kcal! Jeśli alkohol łączy się ze słodkimi sokami oraz syropami kaloryczność dodatkowo alt2 wzrasta. Ponadto spożywanie piwa sprzyja magazynowaniu tłuszczu.

Zmniejsz porcje
Całkowita rezygnacja ze świątecznych przysmaków, nawet tych nieco więcej tłustych oraz kalorycznych, nie zawsze okazuje się najlepszym rozwiązaniem. nagminnie odmawianie sobie choćby odrobiny ulubionych smakołyków redukuje motywację do kontynuowania diety. Jeśli spożywanie określonej potrawy albo produktu dostarcza prawdziwej przyjemności, trzeba od okresu do okresu skusić się na mały skrawek albo niewielką porcję. Jeden więcej kaloryczny posiłek czy przekąska, zjadany raz w tyg. nie zniweczy z miejsca efektów stosowanej diety. Pamiętaj mimo wszystko, aby zachować umiar, a po zjedzeniu wysokoenergetycznego dania przez kolejne dni przyjmować się do zaleceń diety.

Zwolnij tempo

Cena formexplode
Siadając do jedzenia, nie spiesz się z jego spożywaniem. Delektuj się smakiem oraz dokładnie przeżuwaj kolejne kęsy. W ten sposób umożliwisz lepsze trawienie przyjmowanego pożywienia alt3 oraz, co podstawowe, najpewniej spożyjesz też mniej kalorii. Pochłaniając potrawę w pośpiechu możesz przegapić moment, w którym dostarczysz organizmowi takiej liści pożywienia, jaka okazuje się faktycznie potrzeba do zaspokojenia głodu. Jedząc wolniej, będziesz miał okazje poczuć jak twój żołądek stopniowo wypełnia się pożywieniem oraz pomyśleć czy faktycznie powinieneś jeść więcej.

Nie objadaj się przed snem
Ostatni posiłek powinien być niewielki, lekkostrawny oraz co podstawowe zjadany najpóźniej na 2 – 3 h przed snem. Kiedy śpimy aktywność organizmu, a jednakowym także zapotrzebowanie pełne kalorii okazuje się najniższe. Jeśli zaraz przed snem w menu znajdzie się dużą porcja kalorii, organizm nie jest miał okazji spożytkować ich na bieżąco. Szybko zmagazynuje wtedy taką nadwyżkę energii, głównie w postaci tłuszczu.

Jadaj częściej, ale mniej
Jeśli wprowadzisz do menu alt4 więcej mniejszych objętościowo składników usprawnisz przemianę materii. W ten sposób możesz spalić w ciągu dnia nawet o 10% energii więcej. Regularne spożywanie składników, w odstępach 2 – 3 godzinnych pozwala także na utrzymanie więcej stabilnego poziomu cukru oraz insuliny we krwi.

Odpoczywaj aktywnie
Świąteczne dni to czas odpoczynku, nie oznacza to mimo wszystko, że wszystkie wolne chwilkę trzeba spędzać siedząc przed telewizorem albo przy stole. opłaca się wybrać się na łyżwy albo narty. Jeśli nie jesteś miłośnikiem białego szaleństwa, postaraj się przynajmniej przeprowadzić w czterech ścianach serię ćwiczeń. Pamiętaj także, że godzina spaceru na świeżym powietrzu doskonale wpłynie na samopoczucie oraz dodatkowo pozwoli spalić ok. 200 kcal, czyli mniej więcej tyle, ile pochłoniesz, zjadając barszczyk z uszkami oraz porcję piernika. 

 

Zobacz też

Gry Escape Room


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness