Zacznij w końcu zdrowo się odżywiać! Z tymi 5 radami będzie Ci łatwiej

Zacznij w końcu zdrowo się odżywiać! Z tymi 5 radami będzie Ci łatwiej

Redakcja

2017-06-26

brak komentarzy

„Dlaczego ludzie nie okazują się już ludożercami? No, chyba w jakiś postęp kuchni ludzkiej trzeba wierzyć!” – Stanisław Jerzy Lec

Wszelkie diety oraz plany żywieniowe, które znaleźć możecie obecnie dosłownie wszędzie: w gazetach, powieściach, telewizji czy internecie okazują się fajne. Ładne, kolorowe oraz zachęcające. Przypuszczalnie mnóstwo z nich jest nawet smaczna. i czasami naprawdę posiadasz już nawet chęć wziąć się za to zdrowe odżywianie. 

jednak wszystkie mają jedną fundamentalną wadę. Jaką?

 

Zmuszają Cię do modyfikacje wszystkich Twoich nawyków żywieniowych jednocześnie. 

A to niestety w praktycznie wszystkich przypadków kończy się klapą. i to na całej linii. 

Dziś kolejny krok Maratonu Minimalisty. Jeśli jesteś tu po raz pierwszy oraz nie wiesz o co chodzi – patrzymy tutaj :)

Wiecie jak to jest, na początku macie tonę zapału oraz wrażenie, że obecnie to już na pewno się uda. Jesteście tak zdeterminowani, że nikt oraz nic nie okazuje się Wam przeszkodzić. To zwykle istnieje około tygodnia. później nasz entuzjazm nieco opada oraz w sytuacji, kiedy przeglądamy trzeźwo na oczy, okazuje Jak zacząć odżywiać się zdrowo? 6 rad dla początkujących! się, że ta jadłospis jest zupełnie inna niż my sami.

Że narzucono mam jedzenie produktów, do których wcale nie jesteśmy przyzwyczajeni. Albo nawet wcale ich nie lubimy. Że każą nam jeść w godzinach, w których wcale nie jesteśmy głodni. albo też zalecają 5 pokarmów dziennie, podczas gdy zwykle jadaliśmy 3. Albo odwrotnie, lubicie małe przekąski 8 razy dziennie, które nagle każdego dnia macie ograniczyć o połowę. 

To nie może działać. A przynajmniej zwykle nie daje rady. Zdrowe odżywianie odchodzi na plan dalszy. W zamian za to dochodzą wyrzuty sumienia oraz gorycz klęski. 

Potęga niewielkich zmian. 

Jak mówią –  nie natychmiast Rzym zbudowano. ; ze leczniczym spożywaniem. z dnia na dzień nie staniesz się Ewą Chodakowską czy innym cyborgiem ;)

jednak małymi krokami dojdziesz wszędzie, gdzie tylko zechcesz. Serio! Zdrowe odżywianie to w końcu nie Mount Everest.

Cudowność niewielkich zmian polega na tym, że okazują się tak maleńkie, że najzwyczajniej w świecie się do nich przyzwyczajamy oraz traktujemy jak swoje. Po kilku tygodniach już nawet nie czujemy, że coś jest jak zdrowo się odżywiać nie tak, zwanych inaczej, lub że czegoś nam brakuje. 

Weźmy na przykład mięso. Chcesz przejść na jadłospis wegetariańską, więc każdego dnia przestajesz jeść wszystko co z związane z jakimkolwiek pieczystym czy też w inny sposób przetworzonym. i co? No właśnie. zazwyczaj jest tak, że po krótkim czasie powracamy do naszych przyzwyczajeń, ponieważ dla naszego organizmu był to za duży szok. w rezultacie, jemy tak jak jest, z tym że z dodatkowym poczuciem winy. 

w miejsce tego możesz po prostu działać stopniowo. Najpierw wyklucz parówki ;) później wędliny. nastepnie możesz redukować ilość mięsa spożywanego w tygodniu, by w końcu w całości je odstawić. 

; ze słodyczami. Choć całkowitej ich eliminacji nie polecam ;)

i piszę to nie dlatego, żeby nakłonić się do przejścia na wegetarianizm, ale po prostu – by podkreślić magię niewielkich kroków. 

Trening Personalny

Zdrowe odżywianie – 4 złote zasady. 

1. Wprowadzaj modyfikacje pojedynczo.

Pozostań z każdą jedną małą zmianą tak długo, aż wejdzie Ci w krew. tak samo jest we wpisie o tym target="_blank">jak zbudować skuteczne postanowienia noworoczne. Zwykle każda zmiana to minimum 3-4 tygodnie. i świetnie. Nigdzie się  nie spieszymy. Po kilku miesiącach będziemy jeść tak zdrowo, jak przenigdy. 

2. Rozdzielaj małe kroki na jeszcze mniejsze. 

i wcale nie znaczy to, że jesteś słabeuszem oraz posiadasz „słabą silną preferuję”. Świadczy to jedynie o tym, że potrafisz myśleć racjonalnie. i stawiasz przed sobą prawdziwe wyzwania oraz cele, a nie dziecięce zachcianki. 

Na przykład: jeśli chcesz ograniczyć ilość jedzonych słodyczy, nie powtarzaj „od jutra nie jem nic słodkiego! już przenigdy!”, ponieważ wcale tak nie będzie. Prędzej czy później na cukrowym głodzie, podjudzanym złym samopoczuciem (ponieważ rzucił mnie chłopak, szef się na mnie uwziął oraz takie tam), opędzlujesz całą szafkę ze słodyczami oraz jeszcze pół cukierni. 

Odstawiaj pomału. pozostaw słodkie bułki śniadaniowe. Pożegnaj się ze słodzonymi napojami. Zrezygnuj przynajmniej z niektórych z przesłodkich kaw, serwowanych w sieciówkach. Zwłaszcza że równie pyszne, a przede wszystkim zdrowsze możesz przygotować sobie w domu (przepis na naturalne pumpkin spice latte). i pozostaw sobie jak zacząć zdrowo żyć jakieś jedzeniowe zainteresowania, pamiętaj :)

3. Zastępuj niezdrowe jedzenie tym leczniczym ale smakowitym. 

Jeśli wyrzucisz ze swojej diety wszystkie rzeczy które uwielbiasz – ponieważ okazują się niezdrowe, a wprowadzisz to, na co nawet nie możesz patrzeć, tylko dlatego, że jest zdrowe, to daleko nie zajedziesz. Rzucisz jadłospis jeszcze zanim zdążysz się nad tym zastanowić. 

W domu możemy sobie przygotować wiele pysznych rzeczy, które okazują się co więcej dość zdrowe. najdogodniej za przykład posłużą tutaj odpowiedniki:

  • nutelli – domowa nutella z bananów oraz awokado

  • masła orzechowego – naturalne masło orzechowe, tylko z orzechów

4. To że coś jest zdrowe, wcale nie znaczy, że należy się tym obżerać. 

To dość częsty problem. Skoro jem batoniki proteinowe to mogę jeść ich 5 dziennie. Jeśli zastąpiłam białe pieczywo pewnym zdrowszym, to od obecnie mogę jeść 5 kanapek w miejsce 1, jak to zwykle bywało. Wcale tak nie jest. Nie ma czegoś takiego jak „obżerać się do woli”. Jedz tylko tyle, ile czujesz, że potrzebujesz. 


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness