Zalety sportu - o tym jeszcze nie słyszałaś!

Zalety sportu - o tym jeszcze nie słyszałaś!

Redakcja

2017-07-06

brak komentarzy

Każdy wie, że uprawianie sportu bywa dość zdrowe. Poniżej przedstawione są najistotniejsze korzyści płynących z tego tytułu. Jeżeli uważasz w innym przypadku, nie uwielbiasz wysiłku, po przeczytaniu zmienisz swoje zdanie oraz nastawinie. 1. Waga Ciała Dzięki wysiłkowi twoja waga ciała zmniejszy się, bez korzystania z leczeniu odchudzającej. Może się zdarzyć że twoja wymiary się zmniejszą, a waga pozostanie ta osobiście, dzieję się to dlatego, że nastąpił wzrost masy mięśniowej, która bywa cięższa oraz bardziej ubita niż tkanka tłuszczowa. 2.

Metryka Sport działa odmładzająco, nie zdziw się, jak ludzie pomyślą że jesteś o 10 lat młodsza/młodszy.

3. Aparat aktywności Poprawa wytrzymałości oraz siły systemu mięśniowego to jedynie niektóre walory wysiłkujakie  są  zalety  uprawiania  sportu. można dodatkowo z całą pewnością wymienić zwiększenie stawów, wzrost gęstości kości, a jednocześnie uniknięcie w starszym wieku osteoporozy. 4. Długość życia Trening przedłuża życie, ze względu na to że opóźnione są w organiźmie procesy wytwarzania wolnych rodników. Umiarkowany wysiłek uaktywnia hormon wzrostu, który oddziałuje odmładzająco. 5. Sylwetka Poprawa zdenerwowania mięśni oraz cery daje efekt smukłej, wysportowanej oraz młodej sylwetki. Prostują się przygarbione plecy, talia nie będzie wystawać, znikają niechciane fałdki tłuszczu, ubrania na ciele świetnie się układają, a na plaże swobodnie da się wyjść w stoju kostiumu kąpielowego czy kąpielówkach. 6.Samopoczucie Ulega zdecydowanej polepszeniu, dzięki ćwicznią fizycznym możemy się odprężyć po całym dniu obowiązków. Pobudzić ciało oraz dać energii do życia. Ruch przyczynia się do zwalczania stanów depresyjnych. 7. Serce oraz układ krwionośny Stabilizacja ciśnienia krwi,obniżenie poziomu cholesterolu oraz trójglicerydów, zmniejszanie niebezpieczeństwa zawału serca oraz udaru mózgu, zwiększenie wydolności mięśnia sercowego, polepszenie 5 zdrowotnych zalet spaceru ukrwienia wszystkich organów wewnętrznych, komórek ciała oraz mięśni, a w efekcie – lepsze zaopatrzenie całego organizmu w tlen oraz ;. 8. System odpornościowy Zostaje wzmocniony, a efektem tego bywa wzrost odporności organizmu na infekcje. 9

. Układ endokrynny Hormony nerwów (adrenalina oraz kortyzol) są skuteczniej usuwane z organizmu.

Hormony farta (endorfiny) są wytwarzane sprawniej, dając nam uczucie zadowolenia oraz miłego zmęczenia ćwiczeń. Regularne uprawianie ćwiczeń obniża ilość estrogenu – hormonu, który powoduje rozrost tkanki nowotworowej raka biustu, przeciwdziała insulinooporności komórek, która może być przyczyną cukrzycy. 10. Układ oddechowy Zwiększenie wydolności płuc, a w efekcie zwiększenie wydolności tlenowej całego organizmu. po pierwsze: sport uczy tego, że każdy dawniej przegrywa. oraz tego, że można przetestować raz dodatkowo. To potęguje radzić sobie z porażkami. Jeżeli pewien człowiek nie zda egzaminu, nie dostanie się na studia, straci pracę, to nie jest koniec świata, musi po prostu szukać czynników przyczyniających się do niepowodzenia oraz nad sobą popracować. Każdy sportowiec zwykle doświadcza drobnych kontuzji, a rehabilitacja umożliwia powrócić do kondycji. przebieg leczeniu istnieje kilka miesięcy, czasami rok. także w normalnym życiu powoli, krok po kroku, wychodzi się z niepowodzeń. Sport uczy też traktować stresowe sytuacje jak wyzwania. Mierzę się z problemami, nie omijam ich. secundo: sport potęguje radzić sobie ze stresem, ponieważ uczy świadomości ciała, regulowania oddechu, rozluźniania mięśni. Kolejna kwestia to niekorzystne uważa. Wszyscy je miewamy, zwłaszcza przed stresującą sytuacją. To okazują się uważa autodestrukcyjne, zwykle niewspółmierne do rzeczywistości. Jeśli zawodnik uważa: „on jest lepszy, nie mogę się sport  dla  zdrowia  bać, ponieważ przegram”, dobrze, żeby zastanowił się nad prostymi działaniami. alt2 W szermierce np. polega to na skupieniu się na pierwszych elementach rozgrywki – zaczynam ręką, siedzę nisko na nogach, mam rozluźnione barki. Krótkie polecenia związane z postawą ciała, ale też z myśleniem – skupiam się na prostym pchnięciu. W innych dziedzinach życia też możemy wprowadzić sobie takie jasne komunikaty, np. przed wystąpieniem publicznym ponawiać w myślach: „mówię wolno, głośno, wyraźnie”. Na początku to musi wyreżyserowane, ale nastepnie pójdzie samo. bo w trakcie wykonywania oddziaływania stres ustępuje. Po trzecie: sport uczy radości życia. Zaobserwowałam to zwłaszcza podczas obowiązków z szermierzami na wózkach oraz zauważyłam, że oni przede wszystkim cieszą się z tego, że się spotykają. Szermierze pełnosprawni okazują się nastawieni na rywalizację, niepełnosprawni równie ambitnie szykują się do paraolimpiad, ale postrzegają to jako kondycję bycia razem. poprzez to, że okazują się w grupie, nie odczuwają się samotni w własnym kalectwie. Widzą, że mogą cieszyć się życiem w owej formie, w jakiej im było to przeznaczone. Utratę pełnosprawności można porównać do straty bliskiej osoby – przeżywa się gniew, smutek oraz nareszcie występuje akceptacja, że obecnie tak moje życie musi wyglądać. Sport sprawia, że gniew przemienia się w oddziaływanie, ciało znów może służyć, nareszcie pojawiają się wygranej, satysfakcja oraz poczucie, że ciało nadal może być dla nas użyteczne. 123rf Po czwarte: sport uczy dystansowania się do problemów. Pokłóciłaś się z partnerem? zamiast to roztrząsać, skuteczniej poddać się wysiłkowi fizycznemu oraz nastepnie spokojnie porozmawiać. występuje wtedy przestrzeń na pytania:

Dlaczego tak się stało? Jakie jest podłoże tego konfliktu?

O co nam tak naprawdę chodzi? Emocje będą zredukowane oraz zaczyna się mężczyznę traktować jako alt3 sprzymierzeńca, nie wroga. Ale, żeby do tego dojść, trzeba wcześniej zminimalizować napięcie fizjologiczne, oraz tu sport szczególnie się przydaje. Po piąte: sport może dodawać odwagi. Jeżeli potrafimy przekroczyć swoje ograniczenia oraz przebiec 15 minut dłużej czy popływać mimo zmęczenia, to nadciąga myśl, że możemy wyjść oraz porozmawiać z kimś o czymś niełatwym. występuje odwaga do podejmowania wyzwań. Z jednej strony daje to siłę do zniesienia trudów życia, ponieważ sport zwiększa pojemność płuc oraz wzmacnia mięsień sercowy. Z drugiej strony doświadczenie związane z trenowaniem uaktywnia do szukania rozwiązań oraz zmiany w sytuacjach przeciążenia. Każdy sportowiec ma świadomość, że odpoczynek ; ćwiczenia oraz trzeba mieć świadomość, kiedy powiedzieć „dość” oraz zatroszczyć się o siebie. ; trenować czy pracować bez wytchnienia, trzeba ładować swoje akumulatory. Po szóste: sport uczy tego, że nie chodzi o to, żeby być perfekcyjnym. Na treningach trener krzyczy: „nie tak noga, nie tak ręka, szybciej…”. Ale na mistrzostwach chodzi już tylko o efekt. Do tego potrzeba trochę luzu.

Mam zadanie, termin oraz w tych okolicznościach mam to wykonać dobrze.

Porządnie, ale nie kosztem siebie oraz rodziny. Ja jestem innego zdania. Nikt już na to tak nie patrzy – na telefony komórkowe też już dziś nie zwracamy uwagi, bo każdy je ma. Niemal wszyscy mamy też samochody. Na Zachodzie wzrasta tendencja do pokonywania trasy do badań zawodowej pieszo albo na rowerze. oraz to dość świetnie rokuje na przyszłość.   Jakie szczególne zalety ma uprawianie sportu?   Korzyści z aktywności fizycznej dotyczą 3 obszarów naszego życia: zdrowie, życie społeczne, rozrywka. My oczywiście skupimy się na owej pierwszej, czyli zdrowotne: alt4   - zwiększona wydolność organizmu organizmu (u dorosłego człowieka serce bije z częstotliwością 70-80 ud/min, z u sportowca około 50). - poprzez regularne uprawianie sportu następuje rozrost serca i zwiększa się zdolność do przepompowywania krwi (wzrost erytrocytów. Mowa oczywiście o umiarkowanym wysiłku fizycznego. - prosta szczupła sylwetka, energiczny i sprężysty marsz, niedobór objawów zmęczenia przy badań zawodowej fizycznej. - zwiększenie siły, szybkości i wytrzymałości. - przyspieszenie wzrastania kości,czy  sport  to  zdrowie zapobieganie wadom postawy i przeciwdziałanie osteoporozie. - zmniejszenie niebezpieczeństwa przypadłości wieńcowej, nadciśnienia, żylaków, cukrzycy i otyłości. - zwiększenie odporności psychicznej oraz kondycji intelektualnej.  

Czy sport może mieć wady?  

Owszem, może. Ale wyłącznie wtedy, kiedy jest to sport wyczynowy – czyli np. taki, jaki uprawiałam niedawno przynajmniej ja. Oczywiście trzeba doświadczać negatywnych skutków, ale nie koniecznie. Do wad zw. ze zdrowiem bo zaliczamy: kontuzje, złamania, wypadki, upadki, płaskostopie. Inny rodzaj wad to syndrom wypalenia - szereg zjawisk psychologicznych, związanych z długotrwałym stresem, na jaki okazują się narażeni zawodnicy wyczynowi. defektem jest też doping wydolnościowy - sztuczne podnoszenie kondycji fizycznej zawodnika na drodze fizycznej, biologicznej albo fizykochemicznej. jest to szeroki temat, o którym nie będę dziś mówić. Należy podkreślić raz dodatkowo, że sport może mieć wady wyłącznie wtedy, kiedy jest uprawiany wyczynowo albo wtedy, kiedy trening jest przeprowadzony nieprawidłowo. Przed podjęciem decyzji o rozpoczęciu uprawiania jakiejkolwiek dyscypliny sportu (zwłaszcza tyczy się to pociech), trzeba poradzić się trenera albo trenera od konkretnej dyscypliny. To okazują się osoby poruszające się w temacie, znające specyfikę danej dyscypliny sportowej, które udzielą pomocnych rad i wskazówek.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness