Zanim przejdziesz na dietę – praktyczne rady dla początkujących!

Zanim przejdziesz na dietę – praktyczne rady dla początkujących!

Redakcja

2017-11-13

brak komentarzy

7 RZECZY, KTÓRE musisz wiedzieć O STRĄCZKACH ZANIM PRZEJDZIESZ NA dietę WEGAŃSKĄ   1)  jak  się  odchudzać

   okazują się źródłem białka, witamin i składników mineralnych   Jeżeli jesteś na początku własnej kosztowny w stronę zabiegu odchudzającej wegańskiej, pamiętaj o nasionach strączkowych. Dlaczego? okazują się one źródłem białka, witamin i składników mineralnych. Oczywiście, możesz wszystkie te elementy dostarczyć sobie w inny sposób, ale okazuje się jeden problem – strączki zawierają lizynę, czyli aminokwas, który występuje zwłaszcza w… mięsie, jajach i produktach nie wegetariańskich. Lizyna należy do białek nieodzownych, co znaczy że powinna być zapewniana z dietą. i tak, w zależności od tego, w jakim jesteś wieku, stanie fizjologicznym itp., musisz dostarczać sobie określoną dawka lizyny na dzień. Lizyne odszukamy także w orzechach, mimo wszystko trzeba jeść ich więcej, dodatku zawierają dużo tłuszczu. Jeżeli chcesz przytyć,jak  szybko  zrzucić nie ma problemu. Jeżeli nie (albo zrzucić masę), wybierz strączkowe albo łącz strączkowe z orzechami w rozsądnych dawkach ;) Ja z własnego doświadczenia wiem, że weganki w ciąży jedzą z niestety nazbyt mało tego aminokwasu. Zapewne napiszę wkrótce także post na bloga na temat odżywiania się w wegańskiej ciąży. 2)      Ile ich wcale jeść?   Porcja nasion strączkowych to ½ szkl ugotowanych nasion. Osoba dorosła każdego dnia powinna spożywać zero 1 szkl czyli 2 porcje. zazwyczaj więcej ale zrzucanie  nadwagi  dla  początkującychkazuje się to bardzo indywidualne. Nie znaczy to, ze posiadasz jeść same nasiona, możesz robić z nich burgery, pasty, sosy, zupy a także ciasta J   3)      Nasiona strączkowe moczy się  przed ugotowaniem   Nie radzę ich nie moczyć. okazują się pełne składniku antyodżywczych, które mogą spowodować problemy jelitowe a także zatrucia. Oczywiście, nie każde nasiona musimy moczyć. Nie moczymy soczewicy czy Zanim przejdziesz na dietę – praktyczne rady np. grochu w połówkach. Nie znaczy to,  że nie możemy ich moczyć – oczywiście możemy J Jak moczyć nasiona? najrozsądniej w ciepłej wodzie, w proporcji woda : nasiona 3:1. przynajmniej 12 godzin, a skuteczniej nawet dłużej. Przed ugotowaniem koniecznie wymień wodę, czyli ugotujesz je z tymi substancjami, które chciałeś wypłukaćJ 4)      Wzdęcia – jak zaradzić Nie sól fasoli podczas przyrządzania składników. Prawdopodobnie przenigdy nie zmięknie J Możesz natomiast dodać przypraw anty-wzdymających, czyli cżąber, majeranek, kmin, asafetyda, koper. Jeżeli nadal posiadasz problemy ze wzdęciami, postaraj się jeść najdrobniejsze nasiona (soczewica, groszek, fasola mung) zanim przejdziesz do tych grubszych i najgrubszych. rób z nich pasty, będą skuteczniej absorbowane. Zajrzyj też tutaj (klik), gdzie opisałam alternatywną metodę moczenia. Pamiętaj, że wzdęcia zazwyczaj mijają po mniej więcej 2-3 tyg. regularnego składników nasion strączkowych. Zmniejszaj porcje, rozkładaj ja na różne posiłki w ciągu dnia.   5)      Nie musisz jeść wszystkich rodzajów fasoli   dobrze, jeżeli każdego dnia twoja dieta okaże się bardzo urozmaicona ale nie steraj się jednocześnie jeść za bardzo mocno wszystkich rodzajów fasoli. Jeżeli po niektórych odczuwasz się źle, prawdopodobnie z jakiegoś względu ich nie tolerujesz i nie możesz ich jeść. W klasycznej kuracji też nie jadłeś wszystkich rodzajów sera czy mięsa, fakt? Jeżeli nie tolerujesz

praktycznie wszystkich nasion, też się nie przejmuj – to się zdarza. białka można komplementować łącząc fasole z

innymi wyrobami zawierającymi białko. mimo wszystko skuteczniej porozmawiaj z dietetykiem w celu zbilansowania zabiegu odchudzającej pod kątem składników, których najwięcej okazuje się w strączkach (np. lizyna, niacyna) i po kątem dopasowania strączków, które jeść możesz.   6)      Nasiona strączkowe zawierają substancje anty-odżywcze   Tak, nasiona strączkowe mają mnóstwo rodzajów składniku anty-odżywczych, min. Polifenole, fityniany, lektyny, inhibitory trypsyny, saponiny itp. Większość z nich zostaje zredukowana podczas moczenia i przyrządzania składników. Odpowiedni przebieg obróbki wstępnej alt2 ma bardzo duże wartość. istotne okazuje się także z czym łączymy nasiona strączkowe na talerzu. Pamiętaj przede wszystkim o wit. C, gdyż znosi np. negatywny wpływ fitynianów zabierających nam żelazo.   7)      Czy aby na pewno strączki okazują się wszystkiemu winne?     Na koniec dodatkowo upewnij się, że wzdęcia okazują się po nasionach strączkowych, czy nie posiadasz ich po innych produktach, rozpatrz używanie probiotyków.  Możliwe także, że cierpisz na zespół jelita drażliwego albo inne schorzenia związane z przewodem trawiennym czy układem immunologicznym. Jeżeli tak, posiadasz pecha i możesz posiadać większy problem z dietą wegańską i skuteczniej skonsultuj się z dietetykiem.   Jakie płatki śniadaniowe wybierać - rady dietetyka podstawowe okazuje się postanowienie. Najgorsze co można zrobić, to podjęcie „luźnego” zobowiązania. „Jestem na zabiegu, ale jeden batonik nie zaszkodzi itd.” spalenie warstwy tłuszczu to jedynie zmiana nawyków żywieniowych, ale podejście do życia. Zobacz, co zrobić zanim przejdziesz na dietę. podejmij postanowienie – idę na dietę oraz będę przestrzegać jej zasad! Wahanie takich jak: „generalnie jestem na zabiegu, ale dziś mam urodziny, więc zrobię wyjątek” nie wywoła oczekiwanych rezultatów wagowych, a może wywołać niepotrzebne frustracje: jestem na zabiegu, a nie chudnę!  żeby prościej jest przestrzegać postanowienia, dobrze okazuje się wymienić sobie korzyści, jakie będziemy posiadać, gdy stracimy zbędne kilogramy – nie ma wpływu czy jest to lepsza kondycja, poprawa sprawności czy po prostu zmieszczenie się w ulubione spodnie,  wyznacz sobie datę przejścia na dietę – odległą na tyle, ile potrzebujesz na wykonania – nie: „od poniedziałku” czy „od pierwszego” (okazuje się ich za bardzo dużo). Weź pod uwagę również fakt, że do diety musisz się przygotować również materialnie – np. wymienić zawartość spiżarni,  jeśli to możliwe, poinformuj swoje otoczenie o tym, że przechodzisz na dietę. jest alt3 nadmierna mobilizacja, by wytrwać w postanowieniu. Samego siebie prościej okazuje się wykiwać, jeżeli przejście na drakońską dietę z dnia na dzień cię przerasta, wcześniej stopniowo zmniejszaj sobie kalorie, np. zabierz składniki light, przyzwyczajaj się do liczenia kalorii, w czasie diety zapisuj co jesz – wielokrotnie nieprawidłowo oceniamy to, co zjedliśmy w ciągu dnia – zupełnie czyli to wygląda, gdy zbierzemy wszystko razem, posiłki planuj z góry na dany okres – bieżące ustalanie rodzi ryzyko zbędnego uzupełniania zwyczajnych potraw, na początku diety ustal sobie cel – będziesz wiedzieć do czego dążysz. Ile chcesz zrzucić – 2, 6, a może 10 kg? Oceń racjonalnie ile jesteś w stanie stracić w określonym czasie, a dobrze poproś o pomoc specjalistę – dietetyka albo trenera, do codziennego planu koniecznie wrzuć sobie aktywność fizyczną. To klucz do utraty nadprogramowych nadprogramowych kilogramów. Nie posiadasz czasu na fitness czy basen? zamiast windy, wybierz schody. Rower albo spacer zamiast samochodu. Szukaj ruchu wszędzie. niedobór czasu to nie okazuje się wymówka. dietę nie przynosi rezultatu Próbujesz zrzucić oraz nie możesz? przemyśl nad własnym

dotychczasowym menu. Na tydzień albo 2 przed planowaną dietą zapisuj skrzętnie własny menu sprzed diety.

Mając taki spis, prościej jest przeanalizować błędy oraz wykreślić żywieniowe pułapki. Jeśli posiadasz taką możliwość, skonsultuj rzecz z dietetykiem. spalenie warstwy tłuszczu – nie planuj diety, jeśli: właśnie albo w najbliższym czasie wybierasz się na urlop bliska osoba ma posiadać imieniny, zbliżają się św. czy inna impreza rodzinna jeśli w najbliższym czasie czekają cię stresujące modyfikacje, np. obowiązków zawodowej – szczególnie jeśli podjadanie koi twoje nerwy. http://mowimyjak.se.pl/zdrowie/diety-oraz-zrzucanie nadwagi/jak-zaczac-zrzucanie nadwagi-co-robic-aby-dietę-byla-skuteczna-a-zrzucanie nadwagi-zakonczylo-sie-sukcesem,97_45195.html   Sylwia Leszczyńska - dietetyk kliniczny, psychodietetyk. Specjalistka w zakresie zwalczania dietą niepłodności oraz obniżonej płodności. Absolwentka Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego i Szkoły zwiększonej Psychologii publicznej. Pracuje także   z kobietami w ciąży, alt4 przeprowadza dietoterapię cukrzycy, niepłodności czy celiakii. Doświadczenie zdobywała m.in. w Europejskim Centrum zabiegu otyłości najmłodszych oraz Dorosłych i w Klinice Gastroenterologii oraz problemu przemiany materii Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, na Oddziale problemu Wewnętrznych Diabetologii oraz Nefrologii w Centralnym Szpitalu Klinicznym MSWiA, w Samodzielnym Publicznym Dziecięcym Szpitalu Klinicznym i w Instytucie – Pomnik Centrum kondycji potomka. Obecnie pracuje w Instytucie Zdrowego Żywienia oraz Dietetyki Klinicznej SANVITA i w Szpitalu Mazowia. Wykładowca, uczestniczka licznych kongresów dotyczących żywienia klinicznego oraz schorzeń metabolicznych. „odpowiednia dietę ma zasadniczy wpływ na nasze zdrowie. Książka, która trzymacie kraj w ręku wyłącznie wyjaśni mechanizmy oddziaływania prawidłowej diety,  ale posiada także praktyczne wskazówki jak dobierać spożywane posiłki, aby podkręcić szansę na zajście w ciążę oraz poprawić zdrowie nienarodzonego dodatkowo potomka. Polecam tę książkę wszystkim parom chcącym przygotować swoje organizmy przed planowaną ciążą, mającym problemy z zajściem w ciążę, jak także tym, którym na sercu leży zdrowie przyszłego potomstwa”. - Prof. CMKP dr hab. n. med. Romuald Dębski - Wieloletni Kierownik Kliniki Położnictwa oraz Ginekologii Centrum Medycznego Kształcenia Podyplomowego w Szpitalu przy ul. Czerniakowskiej 231, a obecnie w Szpitalu Bielańskim w Warszawie. Specjalista w zakresie położnictwa, ginekologii, endokrynologii, ultrasonografii oraz diagnostyki prenatalnej. „kuracja dietetyczna ma wartość! kuracja dietetyczna potęguje płodność, także kuracja niepłodności – w tej książce znajdujemy kompendium informacji   o wpływie odżywiania na płodność, ciążę oraz zdrowie przyszłego potomka. Rzetelna wiedza wsparta badaniami oraz podana w sposób praktyczny do wdrożenia”. - Anita Fincham – instytucja na Rzecz zabiegu Niepłodności oraz Wspierania Adopcji NASZ BOCIAN „prędkie oraz nieregularne posiłki, częste sięganie po fast-foody oraz słodycze okazują się domeną współczesnego społeczeństwa. Jeśli twoja dietę właśnie tak wygląda, okazuje się to najwłaściwszy pora na zmianę żywieniowych przyzwyczajeń na zdrowsze. Im prędzej, tym lepiej, niejako istnieje dużo czynników, które mogą skutecznie zmniejszyć szansę na zajście w ciążę”. - dr n. med. Jakub Rzepka - Specjalista ginekologii oraz położnictwa.  


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness