Zaskakujące efekty trenigu cardio

Zaskakujące efekty trenigu cardio

Redakcja

2017-06-12

brak komentarzy

Obecnie w świecie fitnessu panuje zasada: byle się nie zmęczyć. Im dłużej będziesz trenowała (trenował) przy nikłym zmęczeniu organizmu, z niską intensywnością - tak długo trening nie przyniesie efektów, żadnych. Nie liczy się okres obowiązkach, tylko intensywność.

"Chcę spalić tkankę tłuszczową. Co robię źle?"

Jeśli uczęszczasz na dyskotekę fitness, prawdopodobnie wszystko robisz źle. Poczynając od treningu siłowego opartego o maszyny (ściąganie drążka wyciągu, wiosłowanie na maszynie, prostowanie nóg siedząc na maszynie, zginanie nóg Trening kardio: to dzięki niemu osiągniesz! leżąc, ćwiczenia na modlitewniku), przez niskiej intensywności trening cardio (bieżnie elektroniczne, steppery, orbitreki, rowerki oraz inne maszynki do tracenia czasu oraz gotówki) kończąc na złej diecie oraz braku zmian normalnym (niedociągnięcie aktywności). Nie słuchaj instruktorów, mnóstwo z nich posiada gotowe plany na treningu oraz nie ma ochoty angażować się w układanie indywidualnego planu. Dostaniesz gotowca, opartego o maszyny oraz (koniecznie) kardio niskiej intensywności, 3-5x w tyg. po jakie efekty przynosi trening cardio 45-90 minut!

Zgromadzony w ciele tłuszcz to paliwo. Im sprawniej jedzie samochód, tym większe jest zużycie benzyny czy oleju napędowego. Im cięższy wykonasz trening, tym większe powysiłkowe spalanie tłuszczu w ciele - uderzenie w hormony oraz metabolizm. Im dłużej będziesz jeździł / jeździła ekonomicznie, z niską intensywnością (powolne marsze na bieżni, trening siłowy z wielominutowymi przerwami, niedociągnięcie ćwiczeń podstawowych) tym mniej paliwa zużyjesz.

Tak szczególnie uwielbiasz tłuszcz, że nie chcesz się co daje trening cardio z nim rozstawać? OK. wykonuj dalej sesje kardio po 45-70 minut, codziennie. wypróbuj treningi siłowe nieobarczone przysiadów, martwego ciągu, podrzutu, wiosłowania sztangą, podciągania na drążku. Spożywaj przed, w trakcie oraz ćwiczeniach carbo, vitargo, gainery - zalewaj ciało zbędnymi węglowodanami oraz ... obserwuj jak posiadasz wiele tłuszczu...

Trening kardio na spalenie tkanki tłuszczowej - jak ćwiczyć?

Biegaj w przestrzeni, po 30-40 minut, tak aby odczuć ciężką pracę (tempo co najmniej 11 ile można schudnąć wykonując trening cardio km/h). Trenuj siłowo w oparciu o podstawowe ćwiczenia wielostawowe, nie dotykaj maszyn w trakcie treningów (np. schemat FBW, push pull, crossfit)

"Ale mówili mi, że tłuszcz spala się po 30 minutach treningu aerobowego oraz tylko przy niskiej intensywności ćwiczeń (tętno 55-65% maksymalnego)?" - niestety, jest wręcz odwrotnie - okres obowiązkach nie gra większej roli, możesz wykonać 5 sesji po 10 minut lub jedną po 50 minut - z podobnym skutkiem.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness