żywność typu

żywność typu

Redakcja

2017-08-01

brak komentarzy

 w odniesieniu do suplementów konsumpcyjnych brzmią szczególnie zachęcająco i kojarzą się z czymś pełnym zdrowia. jednak w dużej grupie sytuacji zwroty te wcale nie muszą nieść za sobą niższej kaloryczności czy mniejszej zawartości cukru lub tłuszczu w produkcie. Jedynie określenie „light” („lekki”) bywa prawnie regulowane i musi odnosić się wyłącznie do suplementów, które zawierają o zero 30% mniej danego składnika (kalorii, tłuszczu lub cukru) niż ich po prostu alternatywy.     Mówi o tym rozporządzenie (WE) nr 1924/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 20 grudnia 2006 r.  '

  Jeżeli dbasz o linię i weryfikujesz wartość kaloryczną preparatów

w sklepach dostępne okazują się więc artykuły light, które zawierają zdecydowanie mniej kalorii. produkty  lightCo tak naprawdę ukrywa się pod pojęciem „żywność light”? Czy artykuły takie jak light okazują się zdrowe? Czy dobrze włączyć je do leczeniu odchudzającej?  osoby okazują się coraz więcej zainteresowani wyrobami takie jak light, ale szczególnie znaczącą funkcję w ich wyborze nadal odgrywa odczucie smakowe.  Co ukrywa się za nazwą „light”? W kwestii nazewnictwa preparatów light okazują się ścisłe unormowania prawne określone przez Unię Europejską. – preparat jest light wyłącznie wtedy, kiedy jego kaloryczność ograniczona jest o 30 procent licznych producentów, którzy Żywność typu „light” – co się w nich kryje? nie powinny spełnić tego obostrzenia, wabi konsumentów chwytami marketingowymi, nazywając swoje artykuły np. lekki, odtłuszczony, fit czy sport. jednocześnie wprowadzają konsumenta w błąd – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Monika Białasik, dietetyk Body Chief. Skąd zatem ta słodycz w produktach takie jak light?  Żeby ograniczyć kaloryczność, producenci przeważnie muszą rezygnować z tłuszczu i cukru. w miejsce cukru zwiększa ilość się różnego rodzaju słodziki – np. E 951 znany wszystkim aspartam, E 950 acesulfam K, E 952 kwas cyklaminowy czy E 954 sacharyna. Choć tutaj należy być ostrożnym, bo bezpieczeństwo spożywania słodzików, szczególnie przez kobiety w ciąży, jest dyskusyjne. A co w miejsce tłuszczu? w miejsce tłuszczu, który nadaje produktowi kremową gęstość, stosuje się związki skrobiowe i różnorakie zagęszczacze. – W produktach, z których wyciąga się tłuszcz, mocą rzeczy trzeba podwyższyć dawka węglowodanów i białka. Do preparatów, z których wyciąga się cukier, często zwiększa ilość się niskoenergetyczne zasobniki cukru, bardzo często popularne słodziki, czyli sacharynę, aspartam, acesulfam czy sorbitol – tłumaczy Monika Białasik.

  Do takie jak czynników można z pewnością zaliczyć tzw. produkty light,

kojarzące się przeciętnemu konsumentowi z pożywieniem, która może pomagać w spalenie tkanki tłuszczowej. Czy słusznie? Regulacje prawne żywności alt2 „light” W obowiązującym od 1 lipca 2007 roku „Rozporządzeniu (WE) nr 1924/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie oświadczeń żywieniowych i natury zdrowotnej dotyczących żywności” po raz pierwszy określono zasady używania oświadczenia żywieniowego tabletek „lekkiego (light)”. A brzmi ono następująco: „Oświadczenie, że artykuł bywa „lekki”, i każde oświadczenie, które może posiadać taki sam sens dla konsumenta, musi spełniać takie same warunki jak te, które ustalono dla terminu „zmniejszona zawartość”; oświadczeniu temu towarzyszy ponadto wskazanie na cecha (właściwości), które sprawiają, że środek spożywczy staje się produktem „lekkim”.  produkty  light  wady  i  zalety Natomiast oświadczenie dotyczące „zmniejszonej zawartości” danego składnika może być stosowane jedynie wtenczas, gdy „obniżenie zawartości wynosi co najmniej 30% w porównaniu z podobnym produktem”, a „oświadczenie, że środek spożywczy ma zmniejszoną wartość energetyczną może być stosowane jedynie wtenczas, gdy wartość energetyczna bywa zmniejszona przynajmniej o 30%, ze wskazaniem na cechę albo cechy, które sprawiają, że dany środek spożywczy ma zmniejszoną ogólną wartość energetyczną”. Czym w praktyce bywa artykuł light? Praktycznie rzecz ujmując artykuł „lekki” wcale nie trzeba posiadać obniżonej produkty energetycznej – i ; nie ma.

Co więcej, zdarza się, że porównując zawartość kalorii pomiędzy pożywieniem „light”,

a jej alt3 zwykłym ekwiwalentem tej samej firmy okazje się, że taki pierwszy ma większą wartość energetyczną. i nie ma tutaj żadnego oszustwa. Weźmy dla przykładu czekoladę – żeby na opakowaniu mogło pojawić się określenie „light/lekki” musi posiadać co najmniej o 30% zmniejszoną zawartość cukru, tłuszczu albo energii. Jako, że cukier można w prosty sposób zastąpić sztucznymi słodzikami to producenci często wybierają takowe rozstrzygnięcie w zamierzenia uzyskania „lekkości” tabletek, który raczej dla dużej grupie ludzi kojarzy się z wysokokaloryczną przekąską. jednak, aby zachować strukturę charakterystyczną dla słodyczy należy zastąpić cukier czymś innym – świetnie sprawdza się tutaj tłuszcz, który jak wiadomo dostarcza więcej energii (1 g tłuszczu = 9 kcal, 1 g węglowodanów = 4 kcal). Hmm… chyba nie do zakończenia tego spodziewa się osoba, będąca na odchudzającej diecie.

Co w zamian dają nam „lekkie” produkty?

Jak wiadomo w przyrodzie nic nie ginie, stąd jeżeli coś zabieramy to musimy to zastąpić czymś innym. Cukry i tłuszcze stanowią szczególnie istotne substancje, biorące udział w powstawaniu konsystencji tabletek, wyglądu, smaku i aromatu – dlatego też produkty light nierzadko dostarczają nam tzw. wypełniaczy. Cukier – zmniejszenie ilości tego składnika równa się zwiększeniu spożycia syntetycznych słodzików – zwłaszcza popularnym alt4 bywa aspartam, o którego szkodliwym działaniu na organizm już pisałam; Tłuszcz  – w zamierzenia zmniejszenia ilości tego składnika można wykonywać różne metody na etapie wytwarzania. Najprostszym sposobem bywa rozcieńczenie tłuszczu z wodą, co wydaje się być możliwe np. w przypadku serków wiejskich light. jednak ; taki zabieg bywa niewystarczający – czy  dobrze  jeść  produkty  lightwtenczas funkcję tłuszczu spełniają substancje skrobiowe i rozmaite zagęszczacze.  najchętniej stosowane okazują się: skrobia zmianiana, mączka chleba świętojańskiego, inulina i guma ksantanowa. Pamiętajmy więc, że tłuszcze w pewnym nasileniu nadają odczucie smakowe potrawom, więc wyeliminowanie ich jest związana z dołożeniem produktów umacniających odczucie smakowe. dość istotne bywa, aby umieć zachować rozwagę nawet podczas radykalnej leczeniu odchudzającej – da się zupełnie wykreślić tłuszczów, gdyż okazują się one składnikami potrzebnymi do prawidłowego funkcjonowania ludzkiego ustroju. Spożywając mleko 0%, czy też bez wyjątku odtłuszczony jogurt nie będziemy dostarczać sobie witamin rozpuszczalnych w tłuszczach (A,D,E,K), gdyż w takich produktach ich zwyczajnie nie ma. Dlatego jeżeli chcemy ograniczyć zawartość spożywanego tłuszczu w miejsce czynników pełnotłustych wybierajmy średniotłuste, lub chude – ale nigdy bez wyjątku odtłuszczone. [trzeba przeczytać: kuracja dietetyczna skuteczna i bezpieczna]  

 

Zobacz też 

Dimagrire velocementre


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness